Google Chromecast met Google TV Wit 8GB Review

deathmonkey 28 mei 2021, 511 views Product gekocht

Google Chromecast met Google TV Wit 8GB

Beste Chromecast tot nu toe en potentie om nog beter te worden.

Pluspunten

• Android apps installeren
  • Snel
  • Goedkoop
  • Fijne UI

Minpunten

• For you interface nog niet beschikbaar in NL
  • Geen backlight afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 4

De beste Chromecast tot nu toe

Een maand geleden ben ook ik overstag gegaan, ik heb de nieuwste Chromecast gekocht. Ik had er al een en mijn Samsung TV heeft ingebouwde SMART apps, maar ik miste de alles in één oplossing. Met deze chromecast met Google TV heb ik dit gevonden.
Waarom een nieuwe Chromecast?
Zoals gezegd, ik wilde graag alles op één plek hebben. Daarnaast miste ik bepaalde apps op mijn Samsung TV, zoals Ziggo Go. Google TV heeft veel meer apps, en daarnaast kan je via een omweg ook apps sideloaden. Het verschilt dan wel per app hoe goed het werkt, maar mijn ervaring is tot nu toe verassend positief.

De Chromecast heb ik voor €60 incl. verzending uit Spanje gekocht. Zeker die prijs waard, en twee à drie tientjes meer (prijs in NL)ook nog wel.
Hardware
De hardware is van prima kwaliteit. De dongle zelf moet aan de netstroom, wat wel een extra kabel geeft t.o.v. mijn oude chromecast die aan de USB van mijn TV verbonden was. Zelf vind ik het geen groot nadeel, enige is dat de standaard kabel wit is, wat erg opvalt tegen de al aanwezige zwarte kabels.

De afstandsbediening is compact en simpel, maar fijn in gebruik. Wel is deze in het donker soms lastig te vinden en bedienen aangezien er geen backlight op zit. Kwaliteit is prima, maar voelt niet luxe aan. Het is ook erg eenvoudig te koppelen aan TV en eventuele soundbar/audio setup zodat je die eenvoudig aan kan zetten met deze afstandsbediening. Ik gebruik mijn Harmony afstandsbediening nu een stuk minder merk ik.
Software
De sofware werkt vloeiend en intuitief. Alles laat zich makkelijk instellen en bedienen. Nu nog geen ads te zien, maar ik begreep dat dit in o.a. de VS wel zo is. Zelf zou ik dit jammer vinden, maar geen dealbreaker.

De interface met aanbevelingen is helaas nog niet beschikbaar in nederland. Ik verwacht dat die komst samen gaat vallen met de nederlandse introductie.

Heb jij ook een Google Chromecast met Google TV Wit 8GB?

Vraag & Aanbod