Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535 Review

Emilio1810 26 augustus 2010, laatste update op 26 augustus 2010, 1.867 views

Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535

Pluspunten

• Klein
  • mooie lay-out
  • genoeg dingen aanwezig

Minpunten

• Wordt heel warm
  • korte accu duur
  • slechte videochip

Eerste indruk
Direct na het uitpakken van de laptop zag ik een grijze casual laptop met een strak design geen rare toeters of bellen aan het ontwerp gewoon een alles standaard. Ik heb hem direct opgestart en ik kon direct merken dat het geen Hi-end laptop was maarja wat wil je ook voor zo'n 325 euro.

Specs en Features
Hij is uitgerust met een 15.5 inch scherm, Intel Celeron 570, SiS Mirage 3+ Graphics videochip, 3x USB, een VGA poort, Expresscard 54, Wifi, 160GB 2.5" HDD, 2GB DDR2 RAM en een CD/DVD Brander. Dit zijn wel bijna alle dingen die je standaard op een laptop krijgt en alles is natuurlijk gericht op low-budget. Deze laptop is natuurlijk ook gericht op de standaard dingen die je op een laptop doet zoals internetten/typen in word/downloaden/muziek luisteren en filmpjes bekijken.

Prestaties
Zoals ik al zei in mijn eerste indruk is deze laptop niet echt snel dat komt natuurlijk omdat er een Intel Celeron 570 in zit. Toch doet hij de standaard dingetjes wel redelijk goed en internet pagina's laden doet hij snel maar dit ligt ook vaak aan je verbindings snelheid, progammatjes opstarten doet hij ook in vlot tempo je hoeft niet lang te wachten maar als je denk dat je games wilt gaan spelen of andere zware progamma's wilt gaan draaien dan kom je van een koude kermis thuis want dit is absoluut geen gamers laptop. de wifi doet het wel redelijk want ik heb ongeveer tot 10 meter vol bereik en daarna wordt het wat minder en na 20 meter is het afgelopen maar voor in de meeste huizen moet het geen probleem zijn.

Design, Beeldkwaliteit en Ergonomie
In dit onderdeel scoort deze laptop het best want het is een degelijke laptop met een erg sterk design, alle knoppen en het toetsenbord zijn mooi verzonken. het toestenbord zelf is ook heel goed hij heeft geen multimedia functies maar hij bied wel de standaard dingen zoals volume regelen, helderheid instellen, slaapstand etc al deze functies worden gedaan met de ~[Fn] knop die goed werkt. Ook zijn alle tekens aanwezig die je nodig bent alleen hij mist een apart numpad alleen die past ook niet in dit formaat laptop.
De beeldkwaliteit is ook erg goed alle kleuren zien er natuurlijk uit het is geen full HD maar films in 720p zien er erg mooi uit. het trackpad werkt ook goed en is ook mooi verzonken en als je geen muis hebt is met het trackpad werken net zo makkelijk.

Bouwkwaliteit en Robuustheid
Ook in dit vak doet de laptop het goed. het toestenbord is stevig want ik typ snel en druk best hard maar er is nog nooit een toets blijven haken of er af gegaan. ook zit er nauwlijks speling in het scherm en het scherm zit erg goed vast. alleen is bij mij 1 van de trackpad knoppen (de rechter) verzakt maar hij werk nog wel. de linker is nog helemaal goed alleen die gebruik ik ook niet zo veel.

Warmte en Geluid
In dit vak doet de laptop het aller slecht omdat hij verschrikkelijk warm wordt dit komt niet omdat de fan niet goed werkt of omdat er veel stof in zit, nee dat komt omdat de warmtegeleider gewoon barslecht ontworpen is en de CPU wordt soms wel tegen de 80 graden wat natuurlijk extreem heet is.
de Fan die er in zit moet dus op volle toeren draaien om die CPU "koel" te krijgen waardoor je hem altijd wel hoort, dit is niet om je aan te ergeren ofzo maar ik heb zelf een laptop die helemaal stil is.

Mobiliteit en Accuduur
deze laptop is erg geschik om mee te nemen ergens heen want hij past in een klein laptop tasje dus loop je niet de hele dag met zo'n dikke laptop pas te zeulen. en als je niet van een netbook houd omdat die veelste klein is zal ik dit als alternatief aanraden omdat het ook niet te groot is, in dezelfde prijs klasse zit en ook nog iets krachtiger is. maar de accu duur is niet echt geweldig want na maximaal 1,5 uur stopt de accu er mee dus neem altijd de lader mee !

Prijs & Conclusie
Voor 325 euro heb je toch een redelijke laptop want het concurreert met de low budget netbooks en je krijgt toch iets meer, meer kracht en een groter scherm. dus is een netbook jouw te klein kan ik je deze laptop of deze klasse je zeker aanraden want je krijgt gewoon meer dan een netbook voor ongeveer dezelfde prijs.

Heb jij ook een Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535?