Netgear Orbi WiFi 6 System AX6000 (set van 3 stuks)

€ 1.049,-
Specificaties WiFi-ax • 5-poorts switch (max 2.5Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear Orbi WiFi 6 System AX6000 (set van 3 stuks) Review

Douwe de Vries 26 mei 2021, 508 views Product gekocht

Netgear Orbi WiFi 6 System AX6000 (set van 3 stuks)

Routers zijn erg snel, maar het is niet stabiel, de software is slecht en het voelt als een onafgemaakt product.

Pluspunten

• Snelheid

Minpunten

• Installatie
  • App
  • Behuizing

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 4
Het enige voordeel van dit product is de snelheid. Ik kom van Apple Airports. Dat systeem was super stabiel, maar de snelheid zat niet mee en werd een bottleneck voor mijn netwerk.

Wat nadelen betreft?
Weinig mogelijkheden in de software. Vooral de app niet gebruiken. Deze is instabiel en werkt 9 van de 10 keer niet. Ik raad de WebUI aan. Gewoon het IP van het apparaat in de browser intypen. Dit kan voor de router en voor de satellieten.
In mijn configuratie heb ik het systeem in Access Point modus gezet. Hierdoor kan ik het modem van de internet serviceprovider gebruiken om het netwerk te beheren.
De nodes zijn erg groot en zijn daardoor moeilijk weg te frommelen. Persoonlijk vind ik ze er niet heel slecht uitzien.
Aan de onderkant van de units zitten twee schroefgaten waarmee het apparaat aan een muur of beugel bevestigd kan worden. Deze zitten mechanisch niet goed vast en kunnen het gewicht niet houden. Ik heb er al een afgebroken.
Tot slot probeert Netgear continue een abonnement aan te smeren...

Al met al niet een heel goed product, maar als het eenmaal werkt is het snel.

Heb jij ook een Netgear Orbi WiFi 6 System AX6000 (set van 3 stuks)?