Samsung Galaxy S Wifi 3.6 8GB Zwart Review

LucW2 23 mei 2021, laatste update op 23 mei 2021, 268 views Product gekocht

Samsung Galaxy S Wifi 3.6 8GB Zwart

Geweldige MP3/MP4 speler uit 2012, die zijn tijd mee gaat, ondanks zijn antieke 2.3.6 Android versie, nog steeds kan koppelen met nieuwste bluetooth 5.0 speakers en koptelefoons, het lijk op een smartphone, maar is het niet. Gebruik deze alleen als MP3 speler, dat doet hij meer als goed!

Pluspunten

• Blijft bij de tijd, ook in 2021
  • Koppelbaar met 5.0 bluetooth apparaten
  • externe SD opslag tot wel 32 Gb
  • accu's nog steeds verkrijgbaar

Minpunten

• playlist is beperkt in aantal tracks

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze review geschreven, omdat er nog geen was. Vind je er ééntje op de occasion markt, koop hem zeker, want hij is beter als MP3 afspeler, als hij er uit ziet, retro met charme!

Hoe oud mijn twee exemplaren precies zijn kan ik niet terug vinden, ze kwamen in 2012 op de markt en ik kocht beiden in 2016 nieuw in de doos via mijn PC-winkel Tronic in Delden uit een failliete inboedel veiling, samen voor 100 euro. Nu anno mei 2021 gaan ze nog steeds mee, zolang je ze alleen maar als MP3 speler gebruikt

Beperkingen van antieke Android:
Ik neem ze overal mee, heb een mooi harde opberg mapje van een knaak om ze in op te bergen en te vervoeren, passen er allebei in incl. snoertjes voor 3.5 mm en micro-usb.(zie foto 7 en 8). Het lijkt op een Samsung S1 smartphone, maar is het niet, eerder een mini-tablet. Gezien de leeftijd en beperkingen van de antieke 2.3.6 Android versie wordt deze alleen voor MP3 afspelen gebruikt en dat doet deze meer dan goed! Voor andere gebruiksmogelijkheden heeft de tijd en Android versies deze ingehaald en moet je ook niet willen, de camera is echt minimaal, zo zie je mooi de vooruitgang in product ontwikkeling, met wat wij nu hebben op onze smartphones.Gebruik hem nu als MP3 speler, want dat is nog het enige onderdeel wat deze 9 jaar oudje anno 2021 heel goed doet.

Bouwkwaliteit:
Robuust! Ze kunnen tegen een stootje, zo maken ze het tegenwoordig niet meer.

Gb opslag, 8 Gb intern en wel tot 32 Gb extern:
De interne 8 Gb is al gauw voor bijna de helft gevuld met de Android versie en Samsung software, zo'n 4,5 Gb blijft over. Niet getreurd want na wat experimenteren met microSD (tf) kaartjes gaat een 32 Gb kaartje er ook in, alleen is de playlist beperkt in maximum aantal.
Op de ene zitten mijn radiosets en album mixes van PsyStoned, mijn eigen psytrance radio sets, die zitten op het 32 Gb sd kaartje en dat gaat goed omdat het 2 a 3 uur sets zijn en dus grote bestanden kan de playlist de 156 sets aan.
Op de andere heb ik losse tracks uit 60-70-80 jaren op een 16 Gb kaartje en heb ze al in mapjes moeten zetten want meer dan 400 tracks kan de playlist niet aan als je random willekeurig wil afspelen, terwijl de specs origineel 8 Gb aangaf voor SD externe opslag.

De accu duur:
Hoe lang de accu mee gaat, duur in afspelen is een beetje gezien de leeftijd vaag. Eén accu had ik al vervangen toen deze na 3 uur, of anders na tijdje niet gebruikt te hebben, al leeg was. Via Bol voor ruim 8 euro er ééntje besteld. De andere begint nu ook eerder op te raken (is nog de originele), maar bij nieuwere volle accu kan je de hele dag op het recreatie terrein met je koptelefoon in de zon liggen met lekkere muziek. Dus kijk naar de specs, wil je dat exact weten, want ik ben nog zeer tevreden, een dag lang gaat hij zeker mee, dus zeg maar 12 uur? Corrigeer mij als ik er naast zit.

Bluetooth koppelen: (foto 3)
Ik heb twee recente (2020 ~ 2021) afluister bronnen, allebei bluetooth 5.0 en geen enkel probleem met koppelen, geluid is wat ik als zeer mooi ondervind. Onderaan de review zie je deze, heb over beiden een uitgebreide review geschreven.

Advies gebruik:
Afspelen voor MP3 en nergens anders voor, voldoet hij nog meer dan goed.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S Wifi 3.6 8GB Zwart?

Apart en zeker origineel als review.
Maak je ook gebruik van een smartphone ?
...want dan ben je dus met 3 van die dingen onderweg :X
Geen probleem, hou ik de smartphone vrij om te bellen, bel zelf nooit, wordt vaak gebeld door collega's, ben zelf in de pre-pensioen. Verder is het ook de liefde voor dat oude spul, heb hier nog meer retro spul liggen wat ik in goede staat hou, ook al stijgen sommige kosten de boven de dagwaarde uit, hobby is onbetaalbaar. Mijn reviews zijn voor de gemiddelde gebruiker, zoals ik dat zelf ook ben, vind praktische bezig zijn en dat alles werkt, belangrijker dan wat in de specificaties staat.
Ik lees wel eens review van testers, die niet de moeite nemen om hun bevindingen te beschrijven, voor mij zelf, zijn die reviews nutteloos, ik wil gebruikers ervaringen lezen liefst zo volledig mogelijk.

[Reactie gewijzigd door LucW2 op 23 mei 2021 18:11]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.