Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0)

€ 404,58
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0) Review

tja 22 mei 2021, 366 views Product gekocht

Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0)

Na lang zoeken heb ik de Aorus X570 Master rev 1.2 gekozen in combinatie met de AMD 5900x en 32gb Gskill geheugen

Pluspunten

• Het moederbord heeft veel features (Wi-fi 6, goede audiokaart, M.2 sloten, PCI-E 4)
  • Bouwkwaliteit van het moederbord is geweldig
  • Wifi en Bluetooth
  • Bios updaten zonder CPU
  • Goede VRM koeling (Bullzoid)
  • 3x m.2 sloten
  • (armor) Back plate
  • Bouw kwaliteit

Minpunten

• prijs hoger dan ik gewent ben

Layout Score: 5
Uitgangspunt
voor het vervangen van mijn oude Intel systeem keuze voor componenten was niet gamen maar werkstation voor werk bij Adobe, Blender, content creation en microsoft beheer werk. voor studie naar een nieuwe baan (werkloze 50+) en het maken van educatieve video's over zaken die ik heb mogen leren afgelopen 26 jaar. het is een diepte investering.

Na lang zoeken heb ik de volgende componenten gekozen.
boel moet draaien, altijd. dus betrouwbaarheid gaat boven snelheid.

- gigabyte Aorus X570 Master rev 1.2 gekozen , veel goeie reviews over gelezen.
- AMD Ryzen 9 5900X processor , vanwege bang/buck
- G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB 3600Mhz RGB [F4-3600C16D-32GTZN]
- Samsung 980 PRO 2TB M.2 SSD
- Samsung 1tb SSD
- Thermal Grizzly Kryonaut 1g heat sink compound
- Corsair H150i Pro 360
- Lian Li PC-O11 Dynamic (Zwart)
- Corsair RM 850x voeding

Oude Gigabyte GTX 1080, nog geen nieuwe 3080 want die zijn onbetaalbaar en niet leverbaar.
Moet wel een oplossing vinden want de fans op de 1080 beginnen herrie te maken, aanlopen zeg maar.
ik merk ook dat hij aan vervanging toe is.

levertijd van de AMD 5900x was besteld midden december, levering laatste dagen april

na bouw en installatie sloeg mijn pc uit. een Post op Tweakers was voldoende om mij uit de puzzel te halen, de 5900X was het euvel. snel binnen dagen omgeruild naar een nieuwe en de boel werkt nu lekker.

eerste ervaring is dat de boel snel is. heel snel. ik moet nog wel dingen af gaan stellen en tweaken en moet zelfs de antenne er nog op zetten maar eerste indruk is dat het veel geld was, dat het oude systeem nog wel even had gekund maar dat het nieuwe systeem het waard is. ben blij, heel blij.

op de lijst van dingen die vervangen moeten worden zijn;
- Gigabyte GTX1080 naar een 3080 a 800 euro, als ze weer naar normale prijzen gaan.
- headset, corsair void , 69 euro.
- 32gb extra naar 64gb totaal, nog niet nodig op dit moment.

Beide liggen op dit moment buiten mijn financieel bereik. tis wat het is. komt wel.

wat had ik anders gedaan ?

Dat is een lastige vraag. ik kan niet zeggen dat mij op dit moment direct iets te binnen schiet.

blij en ervaring?

Ja super. niet nadenken wat het gekost heeft maar wat het gaat opleveren als het lukt.
ik ben ook dankbaar dat ik vanuit het Tweakers forum hulp heb gekregen, zo snel en zo accuraat.

Veel lieve mensen op tweakers.

Heb jij ook een Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0)?

Mag ik vragen waar je de rev.1.2 Master heb gekocht, elke winkel waar ik kijk zie ik alleen de rev.1.0 en die heeft de nodige problemen.

Alvast bedankt.

Gr. Rob
Ik heb hem gekocht bij amazon.nl. op moment van aanschaf was hij daar het minst hoog geprijsd en direct leverbaar en het was rev 1.2. ik ben niet bekent met wat er loos is met rev 1.0 maar wil begrijpelijk de laatste versie.

ik had een probleem met mijn build waarvan ik dacht dat het aan het moederbord lag maar bleek achteraf de cpu te zijn. Amazon gebeld en ze leverde same-day een nieuw bord (einde middag had ik een nieuwe bord) en ik mocht het andere bord binnen 1 maand retour sturen. dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. was beetje stil van die ervaring.
Bedankt voor je reactie. Net besteld bij Amazon, kijken of ik ook de mazzel heb op rev. 1.2. Duimen maar.

Gr. Rob.
succes, rev staat vermeld op bord en doos. veel plezier.
Heeft de rev 1.2 ook een andere AEN?
geen idee maar EAN nummer van de rev.1.2 eindigt op 5654.