Ozaki DT100 (2.0, 2x 2W, Zilver) Review

The 7th Guest 1 juni 2006, laatste update op 1 juni 2006, 439 views

Ozaki DT100 (2.0, 2x 2W, Zilver)

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • lage prijs
  • losse kabeltjes
  • geen tot weinig ruis

Minpunten

• korte kabels
  • weinig krachtig geluid (is enigzins bij stellen via audiostuurpogramma)

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 1
Film/gameweergave Score: 2
Muziekweergave Score: 2

Ik heb deze set ter vervanging gekocht van mijn Creative Inspire P380 2.1 set. Ik zocht voor weinig geld een klein 2.0 setje zonder de loodzware bassen van de Creative. Ik ben erg gevoelig voor lage tonen en zocht dus minder bassen. Ik viel meteen voor de vormgeving van de speakers.

De buitenkant
De set bestaat uit 2 slanke, matzilveren speakers met 2 conusjes.
Volgens Ozaki passen deze speakers perfect bij een TFT, en door het matte zilver klopt dit wel. Ik vind de speakers erg mooi vormgegeven - maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. De speakers zijn van plastic, maar zien er niet echt goedkoop uit.
De speakers worden met elkaar verbonden door een niet al te lange kabel en van stroom voorzien via een losse adapter. Een kort audiokabeltje gaat naar de pc. Alle kabeltjes zijn gelukkig los, maar de pc, stopcontact en de speakers zelf moeten wel in de buurt zitten, nogmaals: de kabels zijn aan de korte kant.
Als je de kabels netjes aanluit is er geen tot zeer weinig ruis te horen.

Het geluid
Voor de prijs van rond de 12 euro mag je niet veel vewachten. De systeemgeluiden klinken goed, muziek is nagoeg vrij van bassen: dit is weer het andere uiterste. Door wat met de mogelijkheden van je (onboard) geluidskaart te spelen, is het op te krikken tot een acceptabel niveau. Ik speel weinig spellen maar voor de niet al te heftige spellen is het afdoende, maar niet meer dan dat. DVD's klinkt naveant weinig indrukwekkend.

Voor weinig geld haal je met deze set een mooi ogend speakerduo in huis dat jammer genoeg minder mooi is als je hen aanzet. Maar voor wie de systeemgeluiden wil horen en heel af en toe een stukje muziek of een simpel spelletje, doet hiermee geen miskoop.

Heb jij ook een Ozaki DT100 (2.0, 2x 2W, Zilver)?