Trust NF340 Race Master Review

Emilio1810 24 augustus 2010, laatste update op 24 augustus 2010, 1.984 views

Trust NF340 Race Master

Pluspunten

• goedkoop
  • veel voor je geld
  • makkelijke besturing voor beginners

Minpunten

• veren kraken een beetje maar dik kan geen kwaad
  • geen luxe zoals fast feedback versnellingspook

Als vanaf dat ik een jaar of 4 was gebruikte ik stuurtjes om A2 racer te spelen later ging ik over op toetsenbord na een paar jaar dat gedaan te hebben wou ik weer een stuurtje hebben om het weer eens te gaan proberen om met een stuur te gaan werken dus kocht ik de NF340 van Trust voor 25 euro.

Eerste indruk & Gebruik
ik speelde er games op zoals NFS Carbon (2006) maar het was toch flink wennen om weer met een stuur te werken omdat ik aan de toetsen gewend was. het grootste verschil tussen een stuur en een toetsenbord is hoe groot de handelingen zijn en de nauwkeurigheid.
een stuur heeft als voordeel dat je er nauwkeuriger mee kan sturen maar bij een toetsenbord heb je als voordeel dat de handelingen veel kleiner zijn omdat je alleen je vingers gebruikt en niet je armen en schouders. Maar na een tijdje wennen begin je het onder de knie te krijgen vanaf daar heb je veel meer mogelijkheden dan met een toetsenbord. en als je nog geen 18 bent maar je hebt het stuur onder de knie is het makkelijk overstappen naar het stuur van je lesauto ;)

kwaliteit
dit stuur voelt niet goedkoop aan in je handen omdat hij vrij stevig is, toch hoor de de contra veren kraken wat een beetje goedkoop hoort. maar toch is de race ervaring er mee goed. hij wordt gelevert met 6 knoppen aan de voorkant 2 schakelflippers en een kleine joypad op het stuur. hij werkt op usb dus dat is plug'n play. ook zitten er 2 pedalen op die groot zijn dus makkelijke controle.
hij is ook makkelijk aan een bureau te bevestigen dmv een grote schroef te aandraaien.

Dit stuurtje is voor de beginnende stuurracer wel geschikt omdat hij goedkoop is en je dan nog wel een fatsoenlijk stuur hebt. natuurlijk moet je het niet vergelijken met een Logitech G27 omdat je dan bijna 300 euro betaalt en dan het beste stuur krijgt dat er is. zoek je een goedkoop stuurtje van goede kwaliteit kan ik je deze zeker aanraden. ;)

Heb jij ook een Trust NF340 Race Master?

Wij hebben dit stuurwiel nu alweer enkele jaren in huis. Tot nu toe altijd voor de PC gebruikt maar nu willen we hem graag op de PS3 gaan gebruiken. Weet iemand hoe je deze kunt kalibreren op de PS3?