Xiaomi Redmi Note 10 Pro, 6GB ram, 128GB opslag Blauw

€ 238,-
Specificaties 6,67" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Redmi Note 10 Pro, 6GB ram, 128GB opslag Blauw Review

Katiko 12 mei 2021, 1.295 views Product gekocht

Xiaomi Redmi Note 10 Pro, 6GB ram, 128GB opslag Blauw

Whoow! Wat een telefoon. Top scherm, camera en accu. Dat in combinatie met een goede processor en fijne software maakt het de budgetkoning. Onder de 300 euro is er naar mijn bescheiden mening geen betere. Voor meer info lees de iets uitgebreidere review

Pluspunten

• Camera, 108 mp, macro en selfie
  • Scherm 120 hz
  • Accu en laadsnelheid
  • Miu 12
  • Snel en soepel
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Camera eiland steekt uit

Whoow! Wat een telefoon. Was al xiaomi gewend , kom van de MI 9T. Maar dit is toch wel even anders. Ziet premium uit, kleine bezels, mooi camera eiland. Leuke kleur. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Aangeschaft via aliexpress voor 265 euro incl accijns en btw, in Nl Nu nog iets duurder maar kwam dan met een xiaomi band of watch. Die actie is vlgs mij inmiddels voorbij. Die hoefde ik niet. Meest opvallende is dat hij erg lekker in de hand ligt. En dat voor een 6.7 inch scherm. En dat is tweede punt, wat een scherm. Helder, scherp, mooi contrast, mooie kleuren. Moet wel even wennen aan de punchole, hoewel heel klein is dit in praktijk lastiger dan een notch. Denk dat er telkens iets in de statusbalk staat. Dan de vingerafdrukscanner. Wie er ooit bedacht om deze in de aan uit knop te stoppen verdient een speldje. Had deze heel mooi in het scherm zitten maar dit is zoveel handiger en werkt ook zeer goed en snel. Dan de camera, las daar gemengde berichten over maar come on bij far de beste camera onder de 300 euro. Wat een details, levensechte kleuren, ook in de avond goede opnames. En dan die Macro camera die is echt top. Selfiecamera is ook de beste camera onder de 300 euro maar ben geen selfist, dus kan daar ook niet zo goed over oordelen. Grappig detail als je schiet in de 108 mp mode krijgt je wifi en je cloudopslag het wel even voor de kiezen. Ik had er geen last van telefoon werkte rustig door maar had toch even tijd nodig om de foto's up te loaden. Batterij/accu tja super snel laden en lang mee doen. Heeft de Note 10 pro het accu dilemma nu voor eens en altijd geslecht, lijkt er wel op. Alleen geen draadloos opladen, tja. De snapdragon 7 nog wat, doet het in mijn ogen geweldig. Apps starten snel op en geheel is erg vloeiend. Mis daar niks en vraag me af waar een snellere voor nodig is. Wellicht voor diehard gamer. Last but not least. Miu 12. Wat een stap heeft Xiaomi daar gezet. Wat een verschil. Kreeg hem uit de doos met 12.01 en heeft nu 12.05. Verschil met 11 is levensgroot, geen reclames meer, apps te verwijderen, beter batterij management, gebruiksvriendelijker en handige functies met bijvoorbeeld zaklamp of screenshot. Lijkt moto acties wel. Lijkt meer op kale android, kan gewoon chrome als standaard browser instellen terwijl voorheen Xiaomi zijn eigen browser zeer promootte. Als plusje wordt ook nog eens geleverd met een goed hoesje. Ook nodig, want camera eiland steekt nogal uit. Kortom de budgetkoning. Onder de 300 euro is er naar mijn bescheiden mening geen betere.

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 10 Pro, 6GB ram, 128GB opslag Blauw?

Prima review Katiko, uit het hart gegrepen zeg maar.
Ik heb ook goede ervaringen met mijn nieuwe Redmi Note 10 Pro. Ben overgestapt van de Redmi Note 8 en het voelt als een enorme upgrade. Het amoled scherm maakt de meeste indruk. Wat een verschil met het scherm van de 8. Met veel omgevingslicht is een amoled veel beter leesbaar.
En ik weet niet of meer nieuwe phones deze feature hebben, maar de vingerafdruk sensor in de aan/uit knop is idd knap bedacht, werkt erg prettig.
Android/Mui 12 heeft heel hoop leuke kleine dingetjes zoals een 8 band equilizer. Samen met de ingebouwde stereo speakertjes gaat het de goede kant op met het geluid!
Een hoop keuze in skins en themes te kiezen die het uiterlijk van je telefoon lekker persoonlijk maken.
Verder lopen alle app's feilloos. Persoonlijke ad's heb ik uitgevinkt en nog geen wilde advertentie ergens tegen gekomen.
Dank je. Ben na twee weken ook nog steeds erg enthousiast. Heb me wel 1 keer verslapen omdat hij een automatische update 's nachts doorvoerde en daarna opnieuw ging opstarten, uiteraard zonder dat ik even inlogde en hij dus niet dat proces volledig doorliep. Die automatische update heb ik nog niet gevonden, ook niet goed gezocht overigens.
Ik ben wel een instelling tegengekomen waarin updatetijden worden ingegeven, stond standaard dacht ik van 09:00AM tot 12:00PM. Die heb ik van 12:00-18:00 gezet oid (je zal maar uitslapen na 09:00)