Specificaties Draadloos Azerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop EX 110 Review

frickY 22 augustus 2010, laatste update op 22 augustus 2010, 298 views

Logitech Cordless Desktop EX 110

Pluspunten

• Licht van gewicht dus makkelijk op schoot
  • Muis werkt op veel ondergronden

Minpunten

• Batterijen muis zijn vrij snel leeg

Ik heb dit setje nu enige jaren in gebruik bij mijn HTPC en hij bevalt prima. Het toetsenbord is licht en tikt ook prettig als hij op schoot ligt. De diverse media-toetsen werken goed samen met Windows Media Center.
De muis doet zijn werk ook prima op spijkerbroek of op de bank, wat voorkomt dat je steeds een goede ondergrond moet opzoeken.

Omdat het toetsenbord met SetPoint werkt heb je ook alle gebruikelijke mogelijkheden om andere functies achter de extra toetsen te hangen, zoals het opstarten van je torrent-client en dergelijke.

Minpunt dat genoemd moet worden is de levensduur van de batterijen in de muis. Omdat je de muis niet kunt uitzetten blijft de LED continue aan, ook wanneer de muis langdurig niet gebruikt word of de computer uit staat. We moeten deze batterijen nu ongeveer om de drie maanden vervangen. Dat is enigzins zonde.
Het was prettiger geweest als er een schakelaar onder de muis zat waarmee hij kan worden uitgezet.

De batterijen in het toetsenbord heb ik na bijna 2 jaar gebruik volgens mij eenmalig vervangen, maar die wordt ook niet heel intensief gebruikt.

Het bereik van de ontvangen is ook goed. Hij ligt op ongeveer 5 meter afstand naast de TV.
Als ik hem achter de TV leg gaat de muis wel moeilijk doen, maar achter een kast lijkt geen probleem.

Ondanks dat de muis al regelmatig vanaf de tafel en bank op de grond is gevallen vertoont deze nog geen schade en werkt nog als nieuw. Ook het toetsenbord voelt solide aan en blijft ongetwijfeld nog werken als ik hem zou laten vallen.

Zie dat ik de review bij de versie met AZERTY-indeling heb geplaatst. Ik heb echter een QWERTY-indeling, maar zal hem laten staan omdat beide qua hardware verder hetzelfde zijn

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop EX 110?