Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart

€ 99,-
Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart Review

JCD2020 9 mei 2021, 814 views Product gekocht

Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart

Fijne kast, niet al te groot. Voor mensen met dikke gpu (bedoelende fysiek dikke) hebben erg weinig aan de vertical gpu mount, je fans staan tegen het glas :(

Pluspunten

• Goede airflow
  • Strak design
  • stof op voorkant roosters makkelijk te verwijderen

Minpunten

• slechte aanvoer lucht op dikkere GPU's.

De kast is prachtig en de airflow is goed, op een heel belangrijk detail na; als je geluk heb en een dikke GPU hebt, een 3080 of 6800XT, de vertical mount is dan wel te gebruiken maar je fans staan zowat tegen de glasplaat aan. Nu het warmer wordt heb ik al gemerkt dat ik het opschroeven van de snelheid van de gpu fans niet meer kan doen omdat daar te weinig koude / verse lucht inkomt.

Er zijn brackets op je gpu dieper in de kast te krijgen, maar daar wil ik nog niet aan. Die kosten net zoveel geld als een nieuwe kast die het gewoon wel goed moet ondersteunen. Ik zou bijna zeggen; Corsair; bouw een kast zonder die achterlijke expansion PCI sloten en maak een dedicated vertical gpu mount kast!

Heb jij ook een Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart?

Vraag & Aanbod

Die verticale GPU mount is meestal ook bedoelt voor watergekoelde kaarten in zulke kasten.