MSI KM4M-V, KM400 (mATX, Sound, LAN, SATA) Review

Tasslehoff 31 mei 2006, laatste update op 15 april 2008, 352 views

MSI KM4M-V, KM400 (mATX, Sound, LAN, SATA)

Pluspunten

• Voor een low-budget bord erg stabiel en redelijk uitgebreide features (SATA 2x, in RAID te schakelen met nieuwste bios , verder alles onboard wat je voor "normaal" gebruik nodig bent)
  • Voldoende uitbreidingssloten om nog firewire, wlan en soundcard te plaatsen. TV kaart? Uhm, tja, dan moet je kiezen...

Minpunten

• Misschien net een PCI slotje te weinig. Maar het is m-ATX, dus dat zag je aankomen.
  • Twee geheugensloten, max PC2700 (sneller heeft geen enkel nut, bord loopt er niet harder door)
  • Powerconnector op een niet al te logische plaats, belemmerd airflow behoorlijk.

Layout Score: 3
Heb dit moederbord bijna een jaar in gebruik icm een Sempron2400+ . In eerste instantie alleen met de onboard VGA en onboard geluidschip, later een FX5200 en SB live erin gehangen vanwege prestatieissues (omzetten beeldmateriaal en verwerken overlays).

Het is een stabiel bord met als sterke punten de beperkte mogelijkheden tot verkloten van het BIOS (je moet wel erg prutsen om je bios zo in te stellen dat je alleen nog maar kunt resetten) en het net voldoende PCI sloten hebben om het uitbreidbaar te houden. Zou als HTPC mobo een tweede leven bij me tegemoetgaan tot mn "hoofdpc" definitief het digitale hiernamaals inging. Sindsdien als mainpc in gebruik en voldoet nog prima voor het gemiddelde gebruik. BF2 hoef je niet over na te denken, NFS Underground loopt redelijk, maar dit is meer een kwestie van proc en graka en niet van het mobo.

PC is misschien 10 keer uitgeweest in de periode dat ik hem gebruik, alle keren vanwege uitbreiding / onderhoud of verplaatsen computermeubel. Nooit storingen ermee gehad buiten een compatibiliteitissue met het geheugen na. Dit was echter eigen schuld, had ik de website van MSI even moeten lezen, daar staat een lijst met ondersteunde modules en daar zat niet degeen bij die ik erin probeerde te stoppen.

Heb jij ook een MSI KM4M-V, KM400 (mATX, Sound, LAN, SATA)?