Quantis QE 317 Digitale DBV-C radiotuner

€ 74,95
Specificaties Digitale radio - Bekijk alle specificaties

Quantis QE 317 Digitale DBV-C radiotuner Review

timo_m 29 april 2021, 599 views Product gekocht

Quantis QE 317 Digitale DBV-C radiotuner

FM gaat van de kabel verdwijn en en dit is juist een makkelijk betrouwbaar signaal. Een losse FM antenne liet de radio blij ruisen. Een actieve antenne maakte niet veel verschil. Daarom toch maar besloten op de Quantis te halen. Eenvoudige installatie en eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Eenvoudig in te stellen
  • Goed geluid

Minpunten

• Toch weer een 'extra kastje'
  • Radio zit opeens onder de knop 'tv'

Geluidskwaliteit Score: 4
Wat is FM toch eigenlijk lekker makkelijk. Gewoon radio aanzetten en hij staat op de laatst beluisterde zender. Helaas stopt ZIGGO met FM via de kabel en wat is het FM signaal toch slecht. Ik passieve antennes geprobeerd en een actieve. De meeste zenders kwamen best goed binnen, maar geen NPO Radio 1. Het was ruis en andere storing.

Zelfs met een buitenantenne hield ik ruis. (Thuis heb ik zelf DAB+ met buitenantenne en dat werkt ook, maar ik weet niet hoe goed het DAB+ signaar bij haar is.) Deze Quantis box geprobeerd. Aansluiten, aanzetten, vier keer OK en klaar. Wat een verademing. NPO Radio 1 is gewoon helder. Voorkeursinstellingen en mijn moeder was iets minder teleurgesteld.

Ik heb ‘m niet voor mezelf gekocht. Het is lastig uit te leggen ‘waarom alles nou weer anders moet’ en ‘waarom het niet zo makkelijk kan als het was’. "Waarom zit Radio onder de TV knop?" (tsja, haar versterker heeft een optische ingang die TV heet, niet handig... werkt wel. Het is toch een extra kastje, maar voor mijn gevoel is het wel relatief makkelijk in gebruik.

De afstandsbediening had denk ik wel makkelijker kunnen zijn. Veel knoppen, wel enkele functies. Ik heb gelukkig geen knop gevonden die het geluid onverklaarbaar deed verdwijnen (ik moet ook nadenken over support op afstand).

Kortom, ik ben blij met deze Quantis en via ZIGGO is de prijs ook wel OK.

Heb jij ook een Quantis QE 317 Digitale DBV-C radiotuner?