Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart Review

Rekcor 20 augustus 2010, laatste update op 20 augustus 2010, 1.307 views

Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart

Pluspunten

• Uitgebreide featureset
  • Snel
  • Goed te 'customizen'

Minpunten

• Agendatoepassing niet heel gebruikersvriendelijk
  • GPS wordt soms niet opgestart
  • Speakertje

Featureset

Het is een Android-telefoon, dus je kunt customizen totdat je erbij neervalt :). De bijgeleverde software is prima in orde. Ik was met name verrast door de Microsoft Office-lezer en door het spel Asphalt 5. Daarnaast heeft deze telefoon qua hardware natuurlijk alles in huis wat je mag verwachten voor een toestel uit deze klasse: hij is lekker snel en met het geheugen zit het ook wel snor.

Gebruiksgemak

Over het algemeen werkt de telefoon heel prettig. Soms lijkt hij even stil te staan (enkele seconden). De bijgeleverde 'Swype'-technologie werkt heel aardig in de praktijk, vooral als je in een wiebelige omgeving staat te typen (trein/bus), is het prettig dat je je vinger op het scherm kunt houden. Een nadeel is dat je niet gemakkelijk van taal kunt wisselen. Vooral als ik op Google zoek, is dat vaak in het Engels, terwijl Swype dan in de war raakt. Het grote scherm maakt dat je het toetsenbord goed kunt bedienen, met name in de ligstand.

Over de Agenda-toepassing ben ik iets minder te spreken. Bij mij ging het synchroniseren met mijn Outlook steeds fout, omdat er zich herhalende afspraken in bevonden, die bovendien in het verleden waren gestart (verjaardagen). Daarnaast kun je vanaf het dagoverzicht alleen een afspraak op het hele uur invoeren, waarna je naar een schermpje wordt geleid waar je dit kunt aanpassen. Ook is het niet mogelijk om twee afspraken naast elkaar erin te zetten. De oplossing is dan weer: een afspraak het uur ervoor maken en dan in het vervolgschermpje de tijd aanpassen. Daarnaast synchroniseert de telefoon met mijn Gmail-account, maar moet ik dit wel steeds aanvinken, omdat hij standaard op 'Mijn agenda' -staat. Wat het nut van 'Mijn agenda' is, is me nog niet helemaal duidelijk.

Daarnaast heb ik het probleem dat de GPS soms niet geactiveerd wordt. Dit lijkt vooral te gebeuren zodra je vanuit Google Maps naar andere taken schakelt, en dan weer terug.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Prima in orde, al merk ik wel dat je niet zomaar third-party software moet installeren, want die kunnen het systeem nog wel eens instabiel maken. Maar goed, dat ligt niet aan deze telefoon, maar aan het Android-platform in zijn geheel.

Accuduur

Als je een beetje actief bent, is het na een dag wel uit met de pret.

Bouwkwaliteit en afwerking

Het speakertje is ronduit slecht te noemen. Het voldoet bij een telefoongesprek, maar een liedje afspelen is er niet bij (nu is dit voor mij niet erg belangrijk). Voor de rest is de bouwkwaliteit/afwerking wat mij betreft prima in orde: het achterkantje is van plastic, maar zal denk ik niet snel breken.

Bereik

Geen enkel probleem mee gehad.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart?

Ik zou zweren dat je hem op auto kan zetten, volgens mij pakt ie dan alles (niet door elkaar heen denk ik)...

Ik vind de speaker voor een smartphone toch behoorlijk goed (nee geen topklasse), iig naast deze telefoon is die van de nexus ronduit slecht dus ben benieuwd wat je daar dan van vindt :P
Ik vind die speaker, naar telefoon maatstaven, juist erg goed...

Als je dan echt van muziek wilt genieten moet je per definitie geen luidspreker van een telefoon nemen, of welke luidspreker van een mobiel apparaat dan ook, daarvoor heb je dan oordopjes lijkt mij.