Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart Review

Franky1988 20 augustus 2010, laatste update op 20 augustus 2010, 1.674 views

Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart

Pluspunten

• Accuduur ruim voldoende
  • Scherm fenomenaal
  • Bediening ruim voldoende
  • Erg dunne constructie
  • Erg licht gewicht
  • Zeer snel met alles wat je doet
  • Internetten & typen erg aangenaam
  • Camera ruim voldoende

Minpunten

• Constructie iets te fragiel
  • Gebrek aan mogelijkheden finetuning interface & instelling

De Galaxy S, een korte review schrijf ik omdat hij het gewoon waard is...

De galaxy is mijn eerste toestel waar ik echt tevreden over ben, natuurlijk een paar kleine aandacht puntjes maar die zullen er altijd blijven met de steeds meer wensen van mensen.

Voorheen o.a. de i900 Omnia gehad, met een accu duur van 10 wel getelde uren, maar de Galaxy met gemak 36 uur tot 48uur en dan wordt hij redelijk tot intensief gebruikt. Dit is wat ik erg waardeer aan de Galaxy!

De snelheid is gewoon goed, heel af en toe duurt het 2 tot 3 seconden om wat te openen maar echter zeer sporadisch. Achteraf heb je niet veel aan snelheid want waar heeft dat toestel dat voor nodig? Voor mooie games? Die zijn nog nergens te vinden.. Android is er wel mee bezig dus dat is afwachten..

Het scherm is fenomenaal! Lekker groot en zeer goede details, via youtube HD's kijken is echt gaaf. Iphone 4 gebruikers kunnen puntjes zuigen aan het scherm van de Galaxy. Touchscreen werkt gewoon super lekker, voelt alles, alleen af en toe denkt hij dat ik wat lager zit met mijn vinger, maar is een kwestie van wennen.. (jammer dat er geen callibratie functie is...)

De camera is goed, ik gebruik hem nauwelijks dus kan er niet veel over zeggen.

Het typen met berichten gaat erg goed dankzij multitouch, swype is ook aardig maar gebruik ik niet veel..

Internetten gaat prima, ik heb hi extra snel (echt snel vind ik het niet), WiFI gaat gewoon super goed.. Een ding vind ik jammer, alle webpagina's zijn WIT? Wit vergt 3x meer energie dan wit bij een lcd dankzij het amoled. Waarom heeft het toestel geen Invert functie om wit in zwart om te zetten en andersom? Kan gigantisch veel energie besparen...

De reden dat ik 4 sterren geef voor de constructie is dat hij zo licht is, wat weer komt door het plastic, en dat geeft mij weer het gevoel dat ik hem zo in 2e kan breken.. Hij zal zeker een stootje kunnen hebben, maar de Iphone 4 met het aluminium frame zou mij meer gerust stellen. Maar die weegt ook 3x meer dan de Galaxy, het zijn afwegingen he... De Galaxy is wel erg smal, je voelt hem gewoon niet in je broek zitten, het formaat zit me echt niet dwars.

Zo.. ik hoop alles een beetje behandelt te hebben, ik vind het een aanrader met DE beste prijs/kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S i9000 (8GB) Zwart?

Met fine tuning bedoel ik dus mappen aanmaken of achtergrond bij toepassingen. Kalibreren van touchscreen. UI aanpassen aan mijn wensen. En het zal best wel kunnen maar in de handleiding of in het toestel kan ik het niet vinden.. Dat mis ik in het basis pakket.. Ik kan moeilijk elk product wat ik koop helemaal gaan aanpassen met scripts enzo.. Dat is niet mijn werk maar die van de producent.. Ik zit niet in de ict dus heb daar geen zin in.. Iphone heeft dat wel beter voor elkaar. Maar ben het ook eens dat Iphone puur betalen voor het merk is. Galaxy is gewoon beter op prijs kwaliteit verhouding.. Maar scheelt niet veel allebei bewonder ik de techniek.

En de 36 uur is echt minimaal nog nooit eerder dan dat leeg gegaan.. Dit stel ik ook enorm op prijs..

[Reactie gewijzigd door Franky1988 op 21 augustus 2010 01:53]

Mappen aanmaken kan gewoon heel simpel hoor? Gewoon lang indrukken op homescreen en dan kan je een map toevoegen.
Wat bedoel je met achtergrond bij toepassingen?
En het kalibreren van touchscreen is helemaal niet nodig!
Gebrek aan finetuning?

misschien moet je eens wat meer op internet rond kijken.
steekwoorden als customrom, launcherpro, handcent, dialerone om er maar een paar te nomen.
"Gebrek aan mogelijkheden finetuning interface & instelling"

Wordt niet over gesproken in de review, uitleg?
36 tot 48 uur op de accu vind ik wel erg rooskleurig... of gebruik ik de mijne dan zo ontzettend intensief...

Erg aangename phone dat zeker, met name swype vind ik persoonlijk een verademing.
Ik bedoel mappen aanmaken bij toepassingen, ik heb daar nu 6 pagina's vol met toepassingen terwijl dit er 3 kunnen zijn als ik een map voor mijn games kon aanmaken... Ik kan daar lang mijn vinger houden maar zie niks verschijnen, jij bedoelt het homescreen.

En als je op toepassingen, daar kun je geen achtergrond instellen.. iphone 4 weer wel..

En het kalibreren vind ik wel nodig aangezien ik altijd mis type... ook vind ik jammer dat je de lichtsterkte van het scherm maar minimaal kunt aanpassen, hij mag van mij veel donkerder..

Het zijn geen hekelpunten ik mis ze persoonlijk gewoon.. Ben echt super tevreden met de galaxy, maar iphone 4 blijft op sommige dingen gewoon beter, maar daar betaal je ook voor, daarom vind ik het beetje stom als mensen roepen iphone 4 zuigt.. je moet wel gewoon objectief blijven..het zijn alle twee erg goede toestellen
quick settings voor sterkte van beeld
lol. heb deze phone al paar maanden en na 2jr 3gs met IOS 4 te hebben. en ik zeg nu: screw iphone 4!