512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PRO) Review

chenbro791 7 juni 2006, 356 views

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PRO)

Pluspunten

• Goede prestaties.
  • Strakke timings
  • Goede overclockbaarheid
  • Goede Prijs/kwaliteit.
  • Levenslange garantie van Corsair
  • Leuke ledjes op de heatspreader.

Minpunten

• Staat in de SPD 3-3-3-8 ingesteld. Na een bios reset moet men weer handmatig 2-3-2-6 instellen.

Stabiliteit Score: 4
Ten eerst ben ik nog steeds tevreden over dit geheugen. Ik heb het destijds geruild tegen 2x256mb Gskill. Deze gast had zelf al 265Mhz 2.5-4-3-6 memtest86 stable gehaald met dit geheugen en ik was er zeker van dat ik er nog wel meer uit kon slepen.

De modules zijn uiterst stabiel en hebben een goede overclockbaarheid. De reepjes komen in een simpele hersluitbare verpakking met op de achterkant wat informatie over de repen.

Timings
Deze reepjes zijn gerate op 2-3-2-6 1T ( iets hoger als zijn grote XL broer ( 2-2-2-5 ) Ik heb ze geprobeerd op 2-2-2-5 te zetten maar zonder succes. Het systeem draaide wel maar was niet 100% stabiel. Wel Prime95 voor een uurtje of 2 maar geen game.

Overclockbaarheid

Toen ik de modules had ontvangen ben ik natuulijk direct aan de slag gegaan met overklokken. Direct 265Mhz ingesteld en een aantal minuten memtest86 laten lopen.
Uiteindelijk kwam ik op deze resultaten uit ;

263Mhz 2.5-3-3-6 1T Spi 1M stable (2,85v)
284Mhz 2.5-4-3-6 1T Spi 1M stable. (2.85v)
275Mhz 2.5-4-3-6 1T Memtest86 Test #5 (2.85v)
8517 Mb/s Read benchmark Everest.

Ik heb trouwens Rev 4.1 en op deze reepen zit tccd volgens een aantal ram listen.

Heb jij ook een 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PRO)?