BFG GeForce 7800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) BFGR78256GTOC Review

YoghurtO_o 28 mei 2006, laatste update op 28 mei 2006, 2.055 views

BFG GeForce 7800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) BFGR78256GTOC

Pluspunten

• makkelijk overclockbare kaart, lage temperatuur met stock cooler, mooie graphics en goed speelbare fps

Minpunten

• er is geen 3rd party cooler beschikbaar voor deze kaart(komt wel uit in juli)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
ok het spijt me voor mijn voormalig matige review..dit word een betere.

Dit is mijn tweede agp kaart sinds mijn Ati radeon 9600pro. De kaart presteert veel beter dan de 9600 pro(natuurlijk)

Features van deze kaart:
agp 8x, 4x
pixelpipelines 16
vertical pipelines 1.6(stond bij rivatuner)
Ram versie: ddr3
memory: 256mb
Pixel Shader 3.0 support
DirectX 9.0
Support voor Next-Gen games
Dvi-i, VGA en S-video out support

Tests:
Als eerste heb ik deze game met COD2 getest. Ik heb alle details op high en resolution op 1280x1024. Als eerst liet ik hem runnen op mijn 2.8ghz s478 northwood processor met ht aan. verdere system specs zijn:
1gb ram dual channel
500watt voeding

COD2 ging soepel met 30fps gemiddeld. dit komt omdat mijn cpu de kaart aan het bottlenecken was. Toen heb ik mijn cpu naar 3.4ghz overclocked en kreeg ik zo rond de 41 fps. ik weet zeker dat hier nog veel meer uit te halen is maar ik heb helaas niet de cpu om het mee te testen.

Dan de 3rdmark test.
ik heb het eerst zonder cpu overclock getest en daarna met.
de test is uitgevoerd op 3dmark05
zonder clock resultaat: 5940

toen heb ik de cpu weer naar 3.4 geclockt

resultaat met beter presterend cp: 6520

dat is zo'n 600 marks verschil en er kan nog heel wat meer bij maar alweer is het een kwestie van cpu.

Games met next gen:
allereerst heb ik tomb raider uitgeprobeerd.
zonder next gen was de game heel soepel en mooi met fps zo rond de 45. met next gen kreeg ik fps zo rond de 5-10 en soms zelfs 0. het zag er heel mooi uit maar was minder(veel minder) goed speelbaar.

Dan hebben we nog Ghost Recon advanced warfighter.
dit spel verliep zeer soepel met fps zo rond de 35-40. blijkt dus dat je geen physx kaart nodig hebt om het soepel te laten verlopen. graphics waren met auto detect bepaald en resolutie op 1024x768@75 hertz

Overclock

ik heb hem een keer overclocked om te kijken hoever je het kon overclocken en hij ging maar liefst 485/1519! de idle temps waren zo rond de 43-45 graden.

Temperatuur:

zoals jullie weten is er geen 3rdparty cooler voor de 7800gs beschikbaar(er komt er wel een uit in juli), maar desondanks blijft de kaart zeer koel met de stock cooler. bij mij is ie nog nooit boven de 62 graden geschoten en ik heb geen last van artifacts of wat dan ook.

Conclusie:

Zeer goed product voor agp-ers. nieuwe games draaien heel erg soepel en zelfs zonder een 3rparty koeler blijft hij lekker koel. uitstekende kaart naar mijn mening

BTW: is deze beter =P

Heb jij ook een BFG GeForce 7800 GS 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) BFGR78256GTOC?

Neem es een voorbeeld aan fmskrimp...
DAT zijn pas user reviews....
Dank u zeer vriendelijk, ik doe mn best :*)
Ik heb er anders ook 17 staan hoor, slechts eentje minder :D

Link: Mijn reviews

Ze mogen de ondergrens aan het aantal woorden wel weer oprekken naar 125, want dit is geen fatsoenlijke survey..
Ben ik 100% mee eens...Zou het ook niet erg vinden als er een soort Vote systeem op de product surveys gezet kan worden :)
ja sorry...maar kben nieuw met dit hele gebeure..kijken of ik em nog kan editen
Let ook eens op je grammatica en taalgebruik. We zitten niet op MSN.
hoppa hij is bewerkt.. is hij nou beter? :'(
das goed om te horen. ik heb mn lesje wel geleerd. volgende keer eerst de faq lezen voordat ik met iets nieuws begin :P
beetje erg mager vind je zelf ook niet?
geef tenminste aan hoever je kunt overklokken, wat de temperaturen enzo zijn...
dit moet beter..
Die 75 woorden min. zit erop zodat mensen een fatsoenlijke review met inhoud schrijven, iets wat niet erg blijkt te werken :'(
Mijn hemel...
Het is te hopen dat een review ook verwijderd kan worden ;(
Hoe dan ook, wat leuk zou zijn geweest om te lezen, is waarom je de kaart hebt gekocht, welke spellen eerst niet goed gingen met welke kaart, en nu waarschijnlijk wl goed zijn, hoever je de kaart dan kon overklokken en hoe warm het allemaal wordt. Gemiste kans!
Frankknoppers het ging mij om de kwaliteit en niet de kwantiteit, en van krimpie weet ik dat ze goed zijn :)
Trouwens, deze videokaart staat te koop in V&A van deze persoon... :o

En dat je nieuw bent met productsurvey's schrijven is een slecht excuus! Er is namelijk een faq waarin staat wat te doen etc:
reviews: Tweakers.net FAQ