Microsoft Bluetooth Keyboard (Azerty BE)

€ 53,24
Specificaties Draadloos Azerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

Microsoft Bluetooth Keyboard (Azerty BE) Review

TheFoundation101 15 april 2021, 203 views Product gekocht

Microsoft Bluetooth Keyboard (Azerty BE)

Let op: dit toetsenbord bestaat niet in een Belgische Azerty-layout, enkel in de Franse (modelnummer QSZ-00005). Alle haakjes, accolades en veel speciale karakters staan dus ergens anders. Dit is niet het goede toetsenbord voor wie gewoon is te programmeren op een laptop met Belgisch Azerty-klavier.

Pluspunten

• aangename grootte
  • toetsen met stille aanslag en toch genoeg feedback
  • elegant design

Minpunten

• Bestaat enkel in Azerty FR, niet BE.
  • Slechts aan 1 apparaat tegelijk te koppelen
  • Werkt niet goed met Windows 7
  • geen uitklapbare pootjes

Ik wou met de aankoop hiervan mijn bureau-omgeving wireless maken, helaas zal ik toch iets anders moeten zoeken. Ik had immers, net zoals met mijn Logitech MX Anywhere muis, graag snel kunnen switchen tussen 3 computers, maar helaas moet je met dit toetsenbord elke keer opnieuw koppelen als je van machine verandert - en dat gaat niet altijd zonder slag of stoot . Op mijn oude Windows 7 bakje wou zelfs Microsoft's eigen "Mouse and Keyboard Center" dit klavier niet herkennen.

Voor wie genoeg heeft aan eenvoudige koppeling met 1 computer, en de echte Franse Azerty-layout gewoon is, zal dit wel een aangenaam toetsenbord zijn. Het toetsenbord is stil maar biedt toch nog voldoende mechanische feedback om een duidelijk verschil te houden tussen een toetsaanslag en een rustende vinger. Jammer dat het ook zo plat is en niet iets schuiner gezet kan worden - er zijn geen pootjes. Dat had nochtans perfect geïntegreerd kunnen worden in het design. Lekker plat, maar niet super-ergonomisch.

Het toetsenbord werkt op 2 AAA batterijen.

Heb jij ook een Microsoft Bluetooth Keyboard (Azerty BE)?