D-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter Zwart

€ 25,95
Specificaties USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) type-A naar RJ45 - Bekijk alle specificaties

D-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter Zwart Review

Crestop 15 april 2021, 225 views Product gekocht

D-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter Zwart

Product ziet er degelijk uit. Deze adapter wordt voor een Intel Mac alleen met drivers ondersteund en er is geen ondersteuning voor M1 Macbooks. Ik heb deze adapter niet getest op een Linux of Windows pc, maar drivers moeten installeren voor een Ethernet adapter is voor mij een groot minpunt.

Pluspunten

• Degelijk gebouwd

Minpunten

• Werkt alleen met drivers op Intel Mac
  • Geen drivers beschikbaar voor M1 Mac

Reden van aanschaf

Aangeschaft voor mijn nieuwe MacBook Air M1. Deze heeft geen netwerk of USB-A aansluiting, maar ik heb wel een USB-C adapter met USB-A aansluiting. Daarom gekozen voor een USB-A Ethernet adapter.

Unboxing

De Ethernet adapter wordt geleverd in een kartonnen doosje met een CD en handleidingen. Op het doosje staat vermeld dat deze Ethernet adapter compatible is met:
  • Windows 8/7/Vista/XP
  • Windows Server 2004/2000
  • Mac OS 10.6 tot 10/8
  • Linix

Praktijktest

Helaas wordt deze Ethernet adapter niet herkend op de MacBook Air M1. Ook op mijn oude Intel Macbook Pro uit 2012 wordt deze Ethernet adapter niet herkend. Ik heb deze Ethernet adapter niet getest op een Linux of Windows pc.

Er zijn wel drivers te krijgen voor Mac. Alleen zijn deze drivers niet beschikbaar voor macOS Big Sur, alleen oudere versies. Na installatie van deze driver op de oude Intel MacBook Pro werkt de Ethernet adapter daar wel. Maar voor de M1 Macbook zijn er geen mogelijkheden om deze Ethernet adapter werkend te krijgen.

Misschien dat in de toekomst wel drivers beschikbaar worden gesteld, maar op dit moment is deze Ethernet adapter niet geschikt voor M1 MacBooks. De vraag is alleen of je wel drivers wilt installeren als dit niet perse hoeft. Er zijn ook Ethernet adapters die wel gelijk ondersteund worden door M1 en Intel Macs zonder drivers zoals de Belkin USB 3.0 Gigabit Ethernet Adapter.

Het kan zijn dat deze Ethernet adapter prima werkt op een Windows of Linux pc, maar dit heb ik niet getest.

De reden van aanschaf voor mij was de aansluiting op mijn MacBook Air M1. Omdat deze Ethernet adapter daar niet voor geschikt is en andere Ethernet Adapters dit wel standaard onder steunen voor mij een onvoldoende beoordeling. Ik heb deze Ethernet Adapter teruggestuurd.

Heb jij ook een D-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter Zwart?