LG Ergo 34WN780 Zwart

€ 399,-
Specificaties 34" • 3440x1440 • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG Ergo 34WN780 Zwart Review

CijborgTestpanel 13 april 2021, laatste update op 20 april 2021, 1.686 views Testpanel

LG Ergo 34WN780 Zwart

Dit beelscherm is uitstekend als je bezig bent met je werk of met studeren. De enorme lengte van de beeldscherm zorgt ervoor dat je meerdere applicaties naast elkaar kunt krijgen, door de haarscherpe beeldkwaliteit van 75 hertz, 3440x1440, IPS met mat/anti-glans coating heb je een erg fijne beeldscherm te pakken.

Pluspunten

• Uitstekende kleurweergave
  • QHD & HDR10
  • Monitorarm is erg flexibel
  • Veel & goede ports
  • 75 Hertz op 34 inch scherm

Minpunten

• Niet geschikt gaming
  • Geen USB-C
  • Levert geen DP kabel

Ik heb de LG Ergo 34WN780 beeldscherm vanuit Tweakers gekregen om twee weken te testen en te reviewen. Als dagelijkse student en gamer, gebruik ik mijn producten voornamelijk voor werk/plezier combinatie. Door gebruik te maken van een groot scherm is het erg belangrijk om met meerdere documenten naast elkaar te kunnen werken. Als werk monitort, is het ideaal om een dubbele beeldscherm setup te creëren. In deze review ga ik het uitgebreid hebben over de voordelen, nadelen en wat mij het meeste op viel tijdens de twee-weken testen.
Algemene beoordeling

De monitorarm is erg flexibel, nadat je het beeldscherm op de arm hebt gezet, heb je mogelijkheden om deze 90° horizontaal draaibaar (Pivot) te draaien en is in hoogte verstelbaar en horizontaal kantelbaar voor de eventuele programmeurs onder ons.

Niet alleen werkt dit beeldscherm fijn, maar krijg je ook andere voordelen erbij. De monitorarm is vast te maken met een klem aan je bureau waardoor je meer ruimte krijgt dan met een normale voet. Als laatste punt geeft de LG Ergo 34WN780 veel mogelijkheden als het gaat om de ports. Met twee HDMI poorten, een DP, twee USB 3.0 en een SS (SuperSpeed) port heb je alle mogelijkheden die er zijn.
Featureset
In deze review heb ik enkele foto's toegevoegd, je krijgt voor de LG Ergo 34WN780 enkele belangrijke features.
Beeld:
De monitor heeft een beeldverhouding van 21:9, 34 inch IPS panel met een refreshrate van 75Hz op een resolutie van 3440x1440.De voordelen van een goed IPS monitor met HDR10 ondersteuning en een scherm wat niet glanst bij zonlicht is erg fijn. Als werk monitor zorgt dit ervoor dat je zelfs overdag prima door de bocht kan komen.
Geluid:
Onderin het beeldscherm zitten 2.0 luidsprekers van 7W verwerkt waar je geluid mee kunt afspelen. Zelfs als het geluid voluit is, krijg je nog steeds puur het geluid te horen zonder doffe of statische irritaties. Echter zit er geen bas of dergelijke in, dus ik adviezeer reguliere speakers te gebruiken, tenzij het echt niet kan.
Ports:
Met twee HDMI poorten, één DP, twee USB 3.2 (Gen1, 5Gb;s) en een SS ingang heb je alle mogelijkheden die er zijn. Echter als je kijkt naar toekomstige technieken zoals USB-C, zit dit helaas niet ingebouwd in de monitor.
Ergonomie:
90° horizontaal draaibaar (Pivot), Draaibaar op voet, Hoogte verstelbaar, Verticaal kantelbaar. Dit betekend dat de monitorarm erg flexibel is, om hem zowel verticaal als horizontaal te draaien de mogelijkheden hierin zijn erg flexibel. Het afstellen is pas wel mogelijk wanneer het beeldscherm daadwerkelijk aan de monitorarm is verbonden.
Kleurweergave
Omdat ik in mijn setup de LG Ergo 34WN780 gebruikte als tweede scherm, zag ik duidelijk het verschil in kleur bij verschillende bestanden. Het verschil in kleur werd gebruikt benadrukt door de HDR10 ondersteuning die het beeldscherm ondersteunt.
Contrast en Helderheid
Het contrast en de helderheid van de LG Ergo 34WN780 is volledig aanpasbaar, vanuit het menu kun je ook diverse modussen gebruiken zoals: Custom, Vivid, HDR Effect, Reader, Cinema, FPS, RTX en Color Weakness.
Pixeldefecten & Ghosting
In de periode van twee weken heb ik geen mankementen bij de LG Ergo 34WN780 gevonden.
Bouwkwaliteit en afwerking
De bouwkwaliteit van de LG Ergo 34WN780 is erg goed. Het beeldscherm is goed afgewerkt en heeft een makkelijke installatie met een kennsington slot, waardoor de monitor direct in de monitorarm valt. Ik merkte wel dat het beeldscherm beetje scheef kan staan, nadat ik hem heb verplaatst of van positie heb veranderd. Om hem recht te zetten is dan ook geen probleem.
Verpakking:
De LG Ergo 34WN780 is verpakt in meerdere lagen hard piepschuim en de accesoaries zitten in kleine plastic verpakkingen. Ik verwacht dat er zelfs na meerdere bezorgingen er geen schade toegebracht zal worden aan het beeldscherm. Helaas zoals eerder aangegeven komt de LG Ergo 34WN780 zonder DP kabel en krijg je alleen één HDMI kabel meegeleverd.
Vormgeving
Het is heel even wennen om een widescreen monitor te gebruiken, vooral als een curved screen user was het voor mij paar uur wennen (en soms wat duizeligheid) voordat ik de LG Ergo 34WN780 op een normale manier kon gebruiken. Als werk beeldscherm moet ik toegeven dat het enorm veel mogelijkheden geeft.
De prijs voor dit mooie beeldscherm ligt op dit moment rond de €550,-. Voor de mogelijkheden die het aanbied is het zeker een mooie monitor. Echter, is de prijs aan de hoge kant en moet ieder zelf de afweging maken of ze het waard vinden. Als werk en soms entertainment monitor in haar klasse is het zeker een aanrader.
Conclusie:
De LG Ergo 34WN780 is een professionele en flexibele beeldscherm die je veel mogelijkheden geeft. De hoge refresh rate van 75Hz, 3440x1440 resolutie en 34 inches zorgt ervoor dat je met meerdere documenten en/of applicaties naast elkaar kunt werken. Vooral nu thuiswerken in sommige situaties een feit is, is het enorm fijn om een beeldscherm te hebben die jouw houding kan verbeteren. Zeker een aanrader en in sommige entertainment situaties zoals films of video's kijken enorm fijn.

Heb jij ook een LG Ergo 34WN780 Zwart?

Vraag & Aanbod

Hoewel ik de review zeker een beknopt en volledige indruk geeft, zie ik niet de kritiek gemotiveerd waarom deze monitor niet geschikt zou zijn voor gaming?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.