NEC ND-4550 16x (Dual-layer) Review

martin89Newbie 27 mei 2006, 430 views

NEC ND-4550 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Snel, stil, goedkoop en waar voor je geld.

Minpunten

• Audio CD's op volle snelheid branden raad ik af.

Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 4
Zeer goede en snelle brander, zowel met DVD en CD.

Enige opmerking is dat als ik audio CD's (platinum) brand op volledige snelheid deze best veel haperingen in de muziek veroorzaakt (Licht echt aan de brander, zelfs getest in een professionele cd lezer), op lagere snelheid komt dit niet voor.

Gelukkig maar toch vreemd heb ik dit probleem niet met het branden van VCD (video CD) of DVD's op volle snelheid, hetzelfde geld voor data branden.

Heb jij ook een NEC ND-4550 16x (Dual-layer)?

Ik vermoedde al dat het aan de brander lag. Mijn audio-cd's haperen ook als ik ze brand. Ik heb de snelheid geprobeerd te verlagen tot 16x, en dan nog hielp het niet. Wellicht dat nog lager wel helpt, maar ik brand ze nu gewoon op mn oude computer. Erg lastig probleem, ik heb een 4570, en die heeft dus dezelfde kuren. Maar wellicht dat een nog lagere snelheid problemen voorkomt. Je zou echter meer verwachten van het huidige topmodel...zeker aangezien mijn oude nec het prima doet met cd's.
Als je Nero 7 gebruikt, er is een update voor dit probleem...Collega van me had hetzelfde probleem!

Als het opgelost is, niet vergeten je survey aan te passen ;)
Ja inderdaad die gebruik ik! Bedankt voor de tip, had eigenlijk nooit gekeken naar de software...Hoewel ik nergens bij de updates zulk een probleem zie staan als opgelost. Maar ik ga het toch proberen.