Olympus -mini Digital S (5MP, 2x zoom, 35-70mm, f/3.5-4.9) Review

MigGroningen 8 december 2007, laatste update op 9 april 2009, 654 views

Olympus -mini Digital S (5MP, 2x zoom, 35-70mm, f/3.5-4.9)

Pluspunten

• Klein, ronde vormen, goede beeldkwaliteit, groot display (voor zo'n kleine camera), snel opstarten, snel weer klaar voor een volgende foto.

Minpunten

• Geringe optische zoom (2x), meegeleverde 16Mb kaart is onbenullig en waardeloos.

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Een erg fijne camera. Ik was al een tijd geleden op zoek gegaan naar een digitale camera die heel makkelijk mee te nemen is en toch ook goede, af te drukken, plaatjes schiet. Na verschillende lovende recenties deze gekozen. Nu al een dik jaar in gebruik (december 2007)

De lovende kritieken worden zeker waargemaakt. Het is een snel dingetje, ook filmpjes maakt ie heel netjes, zonder schokken. Optische zoom is (met 2x) wellicht wat weinig, maar gezien de grootte van het machientje verwacht ik ook niet meer. Dit is een van de weinige camera's die je echt zo in je broekzak laat glijden. 115 gram, mijn mobieltje is nog maar net iets kleiner en lichter!

De meegeleverde 16Mb xD-kaart is natuurlijk helemaal niets, maar met de 1Gb kaart die ik erbij kocht heb ik ruim voldoende plek voor een hele hoop foto's in de hoogste resolutie.

Het dingetje is mee geweest op loopvakantie, een week leven op het Franse platteland en in de bossen. Daar is definitief gebleken dat ie wel tegen een spatje kan; netjes rubberrandjes rond de klepjes en de afwerking is strak genoeg. De foto's waren mooi en de camera heeft van alle viezigheid en soms een buitje geen enkele schade opgelopen.

Al met al voor mij de fijnste compact-digicam van 5Mp. Aanrader!

Heb jij ook een Olympus -mini Digital S (5MP, 2x zoom, 35-70mm, f/3.5-4.9)?