Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) Blauw

Specificaties Gamepad voor de PC, Xbox One, Xbox series S|X - Bekijk alle specificaties

Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) Blauw Review

shutterspeedNewbie 8 april 2021, laatste update op 8 april 2021, 107 views Product gekocht

Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) Blauw

Zeer slecht product, schaam je Microsoft. Eerste controller werkte niet op batterijen, enkel aan (niet meegeleverde) kabel. Teruggestuurd, nieuwe gekregen: na 1 week bleef de rechter trekker 'plakken' en na 3 weken reageerde de B-knop slechter dan de andere 3. ik wacht momenteel op een derde unit binnen één maand.

Pluspunten

• de paar uurtjes dat ie het deed werkte hij prima, makkelijk en snel.

Minpunten

• Kwaliteit

1e Controller:
De eerste controller die ik ontving werkte niet op batterijen, enkel aan kabel. Na vrij frustrerend contact met de klantenservice, waar men (ondanks een duidelijk hardwarematig probleem) enkel de hulpstappen kon oplezen voor verbindingsproblemen tussen Xbox controller en PC, een nieuwe gekregen.

2e Controller:
Nieuwe gekregen: na 1 week bleef de rechter trekker 'plakken'. Nu kun je zeggen: "niet met smerige handen je controller gebruiken?". Maar ter verweer: ik gebruik al 12 jaar xbox controllers, in allerlei omstandigheden, ik heb nog meer dan 10 jaar oude Xbox 360 controllers die mishandeld zijn met chips en snacks tijdens het gamen, en nog nooit heb ik dit meegemaakt. Daarnaast was het al na 1 week, en heb ik de nieuwe controller niet met smerige handen gebruikt. Misschien door de grovere textuur op de buitenkant?

Weekje laten liggen, om te kijken of het minder werd, maar helaas.

Openmaken mag niet, dan vervalt de garantie. Ik zag ook niet gebeuren dat Microsoft hier verantwoordelijkheid voor neemt, dus optie 2: Contactspray in gespoten. Volgens vele internetgebruikers, en uit mijn eigen verleden, een prima oplossing.

Weekje laten drogen, plakken was veel minder maar niet weg. Hopende dat het iets eenmaligs en tijdelijks was, heb ik hem een week gebruikt, totdat de B-knop heel slecht ging reageren. Die moet ik veel harder indrukken dan de andere 3 voordat ie pas registreert.

Momenteel is controller 3 onderweg. Weinig hoop voor mij, maar advies voor de volgende:

Begin er niet aan. Koop de vorige generatie maar, die was een stuk degelijker.

Heb jij ook een Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) Blauw?