Google Chromecast met Google TV Wit 8GB Review

LSThimo 7 april 2021, laatste update op 8 april 2021, 221 views Product gekocht

Google Chromecast met Google TV Wit 8GB

Als je een oude TV of monitor een extra leven als Smart TV wilt geven raad ik deze dongle sterk aan. Ook met draadloze headphones of speakers geniet je van je favoriete shows en films, wat op de vorige Chromecasts niet kon. Super fijn stukje technologie!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Bluetooth
  • USB-C
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Afstandsbediening voelt goedkoop aan
  • Niet officieel in Nederland verkrijgbaar
  • Google TV-ondersteuning in NL

Ik heb deze Chromecast eind afgelopen november van een andere Tweaker overgekocht, omdat deze niet in Nederland te verkrijgen is. Deze heb ik aan mijn monitor in mijn kamer gedaan, zodat ik naast het gebruik van mijn PC ook nog in bed de monitor als TV kan gebruiken. Hiervoor was de Chromecast perfect, zelfs als hij officieel geen monitors ondersteunt.

Omdat mijn monitor geen ingebouwde speakers heeft, connect ik mijn JBL GO 2 via Bluetooth met mijn Chromecast. Als andere mensen in mijn huis al onder de veren liggen verbind ik ze met mijn Galaxy Buds Plus. Dit werkt perfect met allebei de devices. Af en toe merkte ik wat latency issues maar na een simpele pause-en-play is dit weer gefixt.

Nu de minpuntjes: ten eerste voelt de afstandsbediening echt wat goedkoop aan, maar dit is niet zo'n heel groot probleem. Ook zie je in Amerikaanse reviews fancy slides met suggesties over wat je kan kijken in de Google TV Home Screen, alleen mist die hier in Nederland. Hiernaast kan je nog niet je mobiel als afstandsbediening gebruiken, maar in een artikel hier op Tweakers zag ik laatst dat Google hier wel mee bezig is. Ten slotte is deze Chromecast nog niet officieel uitgebracht in Nederland, maar er is al wel ondersteuning voor een Nederlandstalige UI.

Conclusie: als je een oude TV of monitor een extra leven als Smart TV wilt geven raad ik deze dongle sterk aan. Ook met draadloze headphones of speakers geniet je van je favoriete shows en films, wat op de vorige Chromecasts niet kon. Super fijn stukje technologie!

Heb jij ook een Google Chromecast met Google TV Wit 8GB?