Sony PlayStation DualSense draadloze controller Wit, Zwart

€ 63,48
Specificaties Gamepad voor de PlayStation 5 - Bekijk alle specificaties

Sony PlayStation DualSense draadloze controller Wit, Zwart Review

Deadpoolunicorn 6 april 2021, 721 views Product gekocht

Sony PlayStation DualSense draadloze controller Wit, Zwart

Precies wat je verwacht van Sony na de dualshock 4 en zijn voorgangers. De controller ligt prettig in de handen en na een aantal uur gebruik blijft het nog steeds prettig vasthouden. De haptic feedback maakt het next-gen gaming helemaal af. Nadeel is de batterijduur.

Pluspunten

• Mooi design
  • Grootte
  • Haptic feedback
  • Stevig
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Witte kleur
  • Redelijk snel leeg
  • Opladen duurt lang

De Dualsense controller van Sony is een mooie toevoeging aan wat Sony next-gen gaming noemt. Door de haptic feedback wordt het gamen nog realistischer dan bij de PS4. Gedurende het spelen ligt de controller fijn in de hand en je zult ook niet gauw last krijgen van lamme handen.
De Dualsense heeft tot nu toe alleen een witte uitvoering. Deze witte kleur ligt hand in hand met het design van de console van Sony. De nieuwe doorzichtige knoppen vallen op doordat dit de eerste keer is dat Sony ervoor gekozen heeft om de knoppen op hun controller een ander uiterlijk te geven. Het touchpad blijft enigszins hetzelfde als voorheen al heb ik het idee dat het touchpad dit keer een stuk gevoeliger en beter gecalibreerd is dan zijn voorganger. De lampen rond het touchpad maken, samen met de ingebouwde speaker het gamen helemaal af. Als voorbeeld neem ik gta V, wanneer er politie achter je aan komt zullen de kleuren van het touchpad constant veranderen van rood naar blauw en terug. Hierdoor krijgt je het idee dat er echt politie achter je aan zit.
De speaker in de controller geeft je het gevoel dat de audio niet alleen meer uit je tv/soundsysteem komt en dat bijvoorbeeld telefoongesprekken die in een game gevoerd worden nu door je controller binnenkomen. Je controller functioneert dan dus als telefoon.
Nadeel van de controller wat ik tot nu toe heb gevonden is de oplaadtijd. De controller zou zo'n 6 uur vol moeten houden op een batterij. Ik heb gemerkt dat het erg lang duurt voor de batterij weer vol is en het lijkt wel alsof de controller binnen no time weer leeg is. Ik kan hier nog mee leven maar ik gok dat menig gamer hier misschien wel last aan ondervindt. Daarnaast zit er een microfoon in de controller die bij aankoop en voor het eerst aanzetten van de console automatisch aanstaat. Hierdoor kan het zijn dat je niet doorhebt dat de microfoon opneemt en er dus gesprekken over en weer gaan die je helemaal niet wilt voeren. Dit kun je makkelijk bij de instellingen van de controller uitzetten.

Al met al is de nieuwste controller van Sony een goede aanwinst door de haptic feedback, de speaker en de nieuwe moderne uitstraling. Nadelen zijn voor mij de oplaadtijd en de microfoon die automatisch aanstaat.

Heb jij ook een Sony PlayStation DualSense draadloze controller Wit, Zwart?

Ik heb zelf ook sinds een paar dagen deze controller in bezit (samen met een PS5), en moet zeggen dat ik het een enorm fijn ding vind. Wel ben ik een beetje huiverig voor potentieele stickdrift die veel voor schijnt te komen en na een paar weken al op zou kunnen treden.
Vanwege het niet super lang meegaan van de batterij vind ik een dockingstation wel een musthave, hierdoor laadt de controller altijd vol wanneer je hem niet in gebruik hebt.