Logitech ClearChat Comfort USB - Reviews

Logitech ClearChat Comfort USB Review

Mideaa 16 augustus 2010, laatste update op 16 augustus 2010, 1.030 views

Logitech ClearChat Comfort USB

Pluspunten

• De microfoon kun je omhoogklappen.
  • Volumeregelaar aan de kabel.
  • Geluidsopname en weergave.
  • Zit comfortabel.

Minpunten

• Vreselijke USB aansluiting.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Aankoop
Voorheen had ik een Sennheisser, deze had echter een los contact in de kabel. Dus wilde ik een nieuwe headset. Ik heb toen getwijfeld tussen de Creative Fatal1ty Gaming Headset en de Logitech Clearchat Comfort USB. Op aanraden van een vriend en na hem uitgeprobeerd te hebben heb ik deze gekocht.

Algemeen
Ik gebruik de headset vooral tijdens het gamen en filmpjes kijken, de headset bevalt me prima. Hij zit comfortabel, heeft perfecte geluidsweergave en opname. Je kunt de microfoon handig omhoogschuiven en er zit een makkelijke klik-volumeregelaar op de kabel.

USB
Echter heeft hij een heel groot nadeel en dat komt door de USB aansluiting. In eerste instantie lijkt de USB aansluiting heel fijn doordat de headset daardoor beter geluid opneemt en afspeel, maar wanneer je het geluid wilt verplaatsen van de headset naar de boxen of visa versa dan wordt het vervelend.
Wanneer je bezig bent met een film, liedje, game of programma kun je niet zomaar de USB headset erin/eruit plaatsen/halen om het geluid om te schakelen. Hiervoor moet je eerst het spel/nummer/filmpje/programma opnieuw opstarten of moeilijk in de instellingen de audio output veranderen. In tegenstelling tot het simpel in/uithalen van de groene (en rode) jack, waarbij het geluid zich direct verplaatst is dit heel omslachtig.

Defect
Ik heb de headset een jaar lang zeer intensief gebruikt, tijdens het film kijken speel ik vaak met de kabel en de volumeregelaar, hierdoor is er een los contact ontstaan. Hij heeft het goed uitgehouden naar mijn mening.

Als je niet vaak tussen je boxen en headset wisselt voor geluid, dan is dit echt een top headset. Anders kan het erg vervelend zijn.

Heb jij ook een Logitech ClearChat Comfort USB?