Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, US)

Specificaties Bedraad Qwerty met Kailh Brown switches - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, US) Review

bcmpinc 8 april 2021, 63 views Product gekocht

Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, US)

Fijn toetsenbord, maar is in het gebruik erg luid. Dat daarnaast de RGB leds in hoge frequentie rood-groen-blauw knipperen, was voor mij reden om het product retour te sturen.

Pluspunten

• Stevige behuizing
  • Fijne toetsaanslag
  • Makkelijk schoon te maken, maar...

Minpunten

• Luid
  • Leds knipperen in hoge frequentie rood, groen, blauw.
  • ... gat in het frame onder de spatiebalk

Dit was mijn eerste mech toetsenbord. Het typt fijn, maar zoals je van een mech kan verwachten zijn de toetsaanslagen zwaarder dan bijvoorbeeld een laptop toetsenbord.

Toetsen steken boven het toetsenbord uit. Daardoor kan vuil niet in het frame vallen, waardoor het toetsenbord goed schoon te houden is. Daarnaast zijn de caps makkelijk te verwijderen, zonder dat je risico loopt het toetsenbord te beschadigen. Echter, blijkt dat er net onder de spatiebalk een gat in het frame zit, waaronder de printplaat zichtbaar is, waardoor vuil alsnog in het frame terecht kan komen.

De Kailh Brown switches zijn inderdaad stil, maar de caps erbovenop niet, waardoor het toetsenbord in het gebruik erg luid is. Oftewel, het schakelen van de toets is relatief stil, maar het volledig indrukken of volledig loslaten van een toets maakt veel geluid. Gezien ik het toetsenbord ook wil kunnen gebruiken om te streamen, was dit reden om hem terug te sturen.

Hoewel de RGB leds van mij niet hadden gehoeven, vond ik deze uiteindelijk wel leuk om te hebben. Toch waren ook deze een reden om het product retour te zenden. De aansturing van de leds gebeurd op zo'n manier dat deze in hoge frequentie rood, groen, blauw knipperen. Als je er recht naar kijkt dan zie je dat niet, en is een toets bijvoorbeeld geel, maar als je met je ogen beweegt, dan breekt dat en zie je opeens de kleuren rood en groen afzonderlijk. Mijn ogen vonden dat niet fijn en ik heb een paar dagen last gehad van vlekken onder in mijn gezichtsveld. Ik vermoed dat dit een probleem is met alle RGB toetsenborden, dus de volgende wordt toch gewoon weer zonder.

Heb jij ook een Sharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, US)?