Corsair Hydro Series H70 Review

Milmoor 16 augustus 2010, 2.070 views

Corsair Hydro Series H70

Pluspunten

• Stil en prettig veel ruimte boven het moederbord.

Minpunten

• De installatie is behoorlijk wat gedoe.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Dit is een eerste indruk, geen echte review: al met al ben ik tevreden: stil, neemt minder ruimte boven het moederbord in dan mijn Mugen 2 en aardig flexibel qua mogelijkheden. Installatie gaat best onhandig, maar wil wel.

Corsair H70Corsair H70 onderkant
Uit de persmap van Corsair, een eigen foto volgt nog.

Plaatsing
Je kan kiezen of je de lucht de kast in of uit blaast. De radiator zit bij mij bovenin de kast en de opstijgende warme lucht trek ik door de radiator naar buiten. Niet optimaal voor het koelen van de processor, maar in de praktijk is het mijn videokaart (4870x2) de grootste heethoofd. Mijn kast is dermate klein dat ik er op dit moment maar een enkele ventilator op heb zitten, aan de buitenkant van de kast. De tweede ventilator zou tegen de geheugenbank botsen. Dit ligt meer aan mijn kast dan aan dit koelblok. Deze moest čn ATX ondersteunen čn een gewone voeding gebruiken čn genoeg 5.25" bays hebben čn een grote ventilator aan de voorkant hebben čn toch nog klein zijn.

Installatie
De laag koelpasta leek (zoals eigenlijk altijd) veel te dik. Deze verwijderd en vervangen door een beetje Arctic Silver. Dit was misschien niet het beste idee, zie reactie onder. Doordat er (weer zoals eigenlijk altijd) een nieuwe backplate achter het moederbord moet is installatie in een bestaand systeem best wat gedoe. Het moederbord moet daarvoor los. Ook is het systeem van draaien bij het vastzetten erg onhandig. Laat de schroeven zo los mogelijk als je het zelf moet doen. Ik kon er goed bij, maar ben toch best even bezig geweest.

Geluidsvolume
De ventilatoren zijn goed qua snelheid te regelen. Ze zijn stil genoeg als ze traag draaien en kunnen harder dan ik prettig vind. Wat natuurlijk wel goed is. Ik heb op dit moment nog een bijgeluidje alsof er een draadje tegen aan tikt. Ik ga de fans nog verwisselen om te zien of dat helpt. De pomp is ook regelbaar, en heb ik van 1400 naar 1200 toeren naar beneden gehaald, hij was anders net hoorbaar.

Benchmarks en foto's:
Hardwareheaven
Hexus

<<edit>>
15-08-2010 20:33 Tekst wat uitgebreid en foto's toegevoegd
16-08-2010 09:27 Paragraaf over het geluid wat aangepast, tekst over koelpasta aangepast

Heb jij ook een Corsair Hydro Series H70?

Reviews door de redactie