Sandisk microSDHC 32GB Class 2 Review

tHe_BiNk 1 september 2010, 4.900 views

Sandisk microSDHC 32GB Class 2

Pluspunten

• Groot 32GB
  • Redelijk snel, meer Class 4 a 5 qua snelheid

Minpunten

• Duur

Ik gebruik deze kaart in mijn Samsung Galaxy S 16GB (Android 2.1, firmware JM5). Dit geef mij dus tegen de 48GB aan geheugen op mijn mobiel, daar kunnen dus aardig wat MP3tjes op. ;-)

Prestaties

Volgens de Andriod App market application 'SD Card Speed Test' (voor een link zie hieronder) heeft deze kaart een schrijfsnelheid van 6MB/sec en een leessnelheid van 11 MB/sec.

Het wegschrijven van 1 groot bestand (705MB) van de Pc (Windows7U64bit met Symantec Endpoint protection) naar de SD kaart gaat met 4.76 MB/sec, het lezen vanaf de SD gaat met 9.82 MB/sec over de USB aansluiting (Intel P45 chipset).

Het wegschrijven van 246 kleinere bestanden (in totaal 716MB) van de Pc naar de SD kaart gaat met 3.85 MB/sec, het lezen vanaf de SD gaat met 7.96 MB/sec over de USB aansluiting.

Niet echt langzaam voor Class 2 kaart, zit meer in de richting Class 4 a 5.

Groot (32GB), redelijk snel, maar helaas redelijk duur. Betaalde bijna 2 jaar geleden al 100 euro voor een Compact Flash kaart van 32GB.

16GB heb je al voor drie tientjes, dus je betaald een behoorlijke premium voor de grootste capaciteit (zo als gebruikelijk). Ik wilde echter wel meer opslagruimte dan de 32GB in mijn iPod mini (http://tweakers.net/produ.../apple-ipod-mini-6gb.html), dus heb ik de 32GB gekocht.

Links

Heb jij ook een Sandisk microSDHC 32GB Class 2?

Dank u voor deze review.. Er zit nu veel meer kans in dat ik toch voor de 32GB versie ga. (Gezien de snelheden van het kaartje).
ik wil hem ook, maar hoe weet ik of hij ook past voor mijn SGS PLUS.
en wat is het verschil tussen class 2 en 4. en welke van de twee is het beste te gebruiken