Neomounts by Newstar NM-D775DX3BLACK

€ 259,-
Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 24" - Bekijk alle specificaties

Neomounts by Newstar NM-D775DX3BLACK Review

rdcL.be 13 maart 2021, 275 views Product gekocht

Neomounts by Newstar NM-D775DX3BLACK

Hoogstens matige kwaliteit, voor de volle pot m.i. geen goed idee.

Pluspunten

• gasveer werkt naar behoren
  • geen foam in verpakking

Minpunten

• slechte bevestiging voor monitors zelf
  • slecht kabelmanagement
  • zijmonitors kunnen niet ver genoeg indraaien
  • wel een stapel plastic zakjes in verpakking

Geopend gekocht aan halve prijs maar feitelijk in nieuwstaat. Stelt me in staat drie monitors te gebruiken op een tafel waar ze anders gewoon niet op passen, dus in dat opzicht is hij voor mij borderline onmisbaar.

De bouwkwaliteit is hier en daar best goed, en op andere plaatsen ronduit droevig. Vooral de verbinding tussen monitors en armen (van VESA naar het alu profiel van de mount dus) is belachelijk klungelig. Er is geen manier om monitors echt solide te fixeren tov de horizontale drager, dus elke aanraking aan een monitor riskeert dat die niet meer recht staat. De verticale draaipunten van mijn exemplaar staan niet waterpas tov de baseplate. Kabelmanagement is gewoon idioot, als je kabels niet de dunst mogelijke zijn passen er geen 3x DP en 3x stroomkabels door... Go figure.

Zoals de andere review zegt, de drager heeft twee scharnieren die de zijmonitors slechts tot 15 graden draaien en dat is inderdaad veel te weinig als je je monitors rond de 50cm van je gezicht wilt houden. Zelfs met mijn 24" schermen. Met 27" (die blijkbaar wel passen soms) kan dat enkel nog erger zijn. Ik ben van plan de stops een beetje in te vijlen om er een paar graden extra uit te krijgen en de zijmonitors meer naar binnen te richten. Hopelijk vraagt dat niet te veel van de rest van het ophangsysteem. Zal ook ruimte afpakken van evt. toekomstige 27 inch monitors.

Al bij al, voor de volledige prijs volgens mij geen goed idee. Aan de andere kant een relatief uniek product zonder hoge afzetmarkt, dus de verwachtingen kunnen moeilijk veel hoger.

Heb jij ook een Neomounts by Newstar NM-D775DX3BLACK?

Vraag & Aanbod