Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID) Review

Vleermuis 8 november 2011, 1.868 views

Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)

Pluspunten

• Veel opties
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Had in het begin een hoge prijs, maar daar stonden erg veel opties tegenover

Layout Score: 4
De P4C800-E Deluxe is een erg fijn moederbord met erg veel opties. Met name de vele aansluitingen op het bord zelf en de vele opties in het BIOS maken het een fijn moederbord om te gebruiken.

In het begin kon ik geen ATA133 RAID1 array aanmaken op de promise controller. Na een BIOS update was dit probleem direct verholpen.

Qua stabiliteit heb ik niets te klagen over dit moederbord. Er zijn ook wat problemen geweest in combinatie met een SoundBlaster Audigy, maar dit lag aan de drivers van deze geluidskaart. Het moederbord laat zich goed overklokken, (230 MHz FSB) en blijft dan nog steeds stabiel (Wel losse timings)

Ondertussen draait het systeem al ruim 4! jaar zonder problemen, en zijn er nog geen defecten geweest. Ook de snelheid is nog steeds dik voldoende.

Update (november 2011): Uiteindelijk is het systeem afgelopen oktober na 8! jaar trouwe dienst vorige maand buiten gebruik genomen; de snelheid liet inmiddels (uiteraard) te wensen over en de mechanische delen (fans) waren totaal op.

Heb jij ook een Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)?

Heb zelf ook dit bord \[najah... de P4C800 DELUXE]

Prachtig bord! De vele opties maakten het een geschikt bord voor het multimedia-gebeuren. Denk dan aan Firewire en 8 USB-poorten enzo. Overklokken was ook geweldig met dit bord: Ik had er een Celeron 2,4GHZ in [die uiteraard geen 800FSB had :P] en in de BIOS stel je dan gewoon zoveel FSB snelheid in en een klein beetje meer voltage en hoepla: 3,26 GHZ 8-) en heb wel es verder overgeklokt, maar daar had ik niet zo'n goeie voeding voor [vond ie niet leuk :P]. Jammer eigenlijk dat je toen al niet de PCI-frequentie vast kon zetten, dan denk ik dat er nog meer in had gezeten.

Nu heb ik er dan een 3 Gigaherz Pentium in en dat loopt gewoon prachtig. Najah... tis nu geen high-end bordje meer, maar ik vind hem nog steeds 'aantrekkelijker', dan een 2 Gigaherz Dual Core.

Khad wel 1 probleem met een linux-distributie [kzal maar geen namen noemen, want dan krijg je daar weer commentaar over :P] : Als ik dan de opdracht gaf om het systeem af te sluiten, dan gaf ie netjes een HALT aan...... maar dr gebeurde nix :?
Uiteraard zal het er mee te maken hebben dat het ook niet een distro is van maximaal 3 maanden oud ofzo :P

Vooral ook het aanpassen van het bootup-logo, dat zorgt er wel voor dat je systeem kunt 'personaliseren'.

[Reactie gewijzigd door CONVOLUTION op 22 oktober 2007 10:04]

Ik heb dit moederbord nu ook al een paar jaar draaien. Eerst als game-PC met een 3.2 GHz P4 en nu als serverbordje met een Pentium M 1.5 GHz S479. Bord werkt inderdaad zeer stabiel en er zitten veel features op.

@Convolution: Jouw post is nog groter dan de review zelf :P
Ik heb dit bord ook gehad. Gekocht destijds in 2002. Met ook een P4 3.0 GHz
Draaide altijd trouw op 3.3 GHz
Tragisch overleden tijdens een HD-film 4 jaar geleden nu. Maar ben toch blij dat tie niet meer leeft. Er zijn nu zoveel alternatieven die niet duur zijn en veel meer power leveren.