Specificaties Bouw, Race-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

ModNation Racers, PlayStation 3 Review

Petje72 12 augustus 2010, laatste update op 12 augustus 2010, 233 views

ModNation Racers, PlayStation 3

Pluspunten

• Leuke gameplay, je kan echt alles modden/aanpassen in het spel

Minpunten

• heel af en toe wat grafische foutjes tijden het racen

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Enkele maanden nadat het spel is uitgekomen heb ik het besteld bij Axelmusic.com. Normaal ben ik geen super fan van dit soort spellen maar het feit dat je bijna alles zelf kan aanpassen/modden sprak me zeer aan. Het deed me denken aan vroeger, toen had ik Stunts op de PC en daar kon je zelf banen maken, geweldig!

Installatie
Het onhandige cellofaan van het doos zitten peuteren, doosje open en schijfje meteen de PS3. De installatie duurt enkele minuten, ik denk dat hij ongeveer de hele inhoud van de schijf naar de harddisk kopieert. Dan uiteraard de update er overheen en het spel kan eindelijk beginnen na minuutje of 10.

Opstarten en de basis
Het laden van het spel gaat snel genoeg, je zit niet tot vervelends toe te wachten voordat je kan beginnen. Even je eigen gamekarakter aanmaken en je kan aan de gang. Het "hoofdmenu" is wel stoer gemaakt je rijdt met je wagentje rond op een groot plein en kan naar gewenst onderdelen rijden om het spelen. Je kan gaan racen, naar de editors, etc. Wat ook gaaf is dat andere online-spelers ook op het zelfde plein rondscheuren, je kan met ze chatten en ze uitdagen voor een race.

Racen
Het racen... daar kan ik kort over zijn, dat is gewoon VET ! Besturing is direct, de snelheid is goed en veel variatie tijdens het racen zoals botsen, beuken, springen, turboboost, special items, etc. Het racen is zeer vermakelijk en de standaard tracks zijn mooi gemaakt en lekker om te rijden. Door te racen en achievements te halen unlock je volgende tracks en items.

Modden
Dit onderdeel van het spel is echt verbazingwekkend, je kan gewoon alles modden: je spelkarakter, je auto en tracks. Je kan echt alles aanpassen naar je wens en dit alles ook nog eens online delen als je wil. Andere spelers kunnen het dan downloaden en het zelf gebruiken. Vooral de trackeditor is geweldig. Je kan zelf de meeste waanzinnige banen maken. De besturing hoe de banen te maken is het begin even wennen en zoeken maar na een half uurtje had ik alles door hoe het werkte. Voor mij is het maken banen echt verslavend, je kan je creativiteit en fantasie er mooi in kwijt. Als je baan klaar is kan je zelf even testrijden en daarna natuurlijk ook in quickplay of online met anderen.

Ik heb het spel nu 2 avonden enkele uren gespeeld en voor mij is het een blijvertje. Sterker nog, ik denk dat ik verslaafd ga worden aan dit spel. :)

Heb jij ook een ModNation Racers, PlayStation 3?