Neomounts by Newstar FPMA-D960DVBLACKPLUS

€ 155,99
Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 49" - Bekijk alle specificaties

Neomounts by Newstar FPMA-D960DVBLACKPLUS Review

-Leon- 2 maart 2021, laatste update op 2 maart 2021, 391 views Product gekocht

Neomounts by Newstar FPMA-D960DVBLACKPLUS

Prima product voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Degelijk gebouwd en netjes afgewerkt
  • Stevige bureau & monitor montage
  • Geen gewiebel!
  • Kabelmanagement

Minpunten

• Geen gevonden

Aangezien de vorige review negatief was, heb ik besloten mijn eigen ervaring te delen.

Na het lezen van de specificaties van de steun leken deze prima te passen bij mijn doel: 2x C49RG9 bevestigen, welke (zonder voet) 11.6 kg/st wegen.
De steun is uitermate degelijk gemaakt, en ik was positief verrast over de stevige klem waarmee hij op het bureau bevestigd word. Er zijn verschillende bevestigingsmogelijkeden om de 'voet' aan de steun te monteren, waardoor hij zowel op dunnere als dikkere bureaus zonder problemen vastgezet kan worden. Ik gebruik hem op een zit/sta bureau en de schermen zitten stevig bevestigd, waardoor er geen 'gewiebel' is! Minstens net zo stabiel als op de standaard voet, maar misschien nog wel steviger!

Wat betreft het 'kantelen' van de schermen: Zoals in de handleiding staat moet je de klem 'naar wens' vastzetten. Een steeksleutel is meegeleverd om de moeren vast te zetten. Het kantelen werkt prima, en het voelt alsof het scherm in (kleine) 'stapjes' gekanteld kan worden. Dit zal gedaan zijn om te zorgen dat de schermen niet met de bovenkant naar beneden blijven zakken (aangezien ze topzwaar zijn aan de klem). Mijn onderste scherm hangt met de bovenkant heel licht naar achter gekanteld (zodat je er 'recht' op kijkt) en het bovenste scherm hangt er net iets 'achter' (met de onderkant van het scherm) door bovenkant naar voren te kantelen.
De afstelling is prima te regelen in mijn situatie, maar kost wel even wat tijd. Draaien is helemaal geen probleem, maar eenmaal afgesteld beweeg ik ze toch niet meer.
Kabel management ook prima te doen door de ruime openingen in de buis, waar stroomkabels (niet de stekker) ook prima doorheen geleid kunnen worden.

Negatieve punten? Ik ben ze in mijn situatie niet tegen gekomen. Je kan natuurlijk altijd wat roepen over de prijs, maar met 2 grote schermen eraan is de beugel net iets meer dan 8% vd investering in de schermen...

Al met al een prima steun en wat mij betreft een aanrader!

Tip: plaats de monitorsteunen naar de zijkant op de 'paal', en draai ze vervolgens naar voren om de monitoren ca. 7cm verder naar achteren te hebben.

Heb jij ook een Neomounts by Newstar FPMA-D960DVBLACKPLUS?

Bedankt voor deze review. Echt goed en behulpzaam.
Top bedankt voor deze review! Ga hem bestellen voor 2x 49inch Dell ultrawides. (iets lichter als de Samsungs) dus dat moet goed komen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.