Logitech Internet Navigator Special Edition (PS/2) Review

Splorky 21 mei 2006, 532 views

Logitech Internet Navigator Special Edition (PS/2)

Pluspunten

• scroll wheel
  • instelbare snelkoppeling knoppen
  • media knoppen met een draai wiel voor het vollume
  • speciale mac knoppen

Minpunten

• F-lock ( zie hierboven )
  • moet software installeren om alle functies te gebruiken

dit is een mooie toetsenbord met veel rondingen en gene "scherpe" hoeken.

hij kan tegen een stootje, hij is in de 4 jaar dat ik heb al ontelbaar keer gevallen en doet het nog perfect.

ik heb dit toetsenbord gekocht omdat de enter knop 2 regels hoog is ( ik sla steeds mis bij 'n enter van 1 regel hoog ), hij heeft media functies, is bedraad en heeft een scroll wieltje.

het scroll wieltje vind ik erg handig, het heeft de zelfde functies als bij de muis, en kan aangepast worden als de software is ge´nstalleerd, zoals bijvoorbeeld tussen programma's schakelen

de media functies werken zonder logitech software te installeren ( met winamp had ik wat problemen, maar na logitech drivers te installeren werkt dat ook goed. ) het leuke vind ik dat er een draai wiel is om het volume harder en zachter te zetten.

Ook voor de mac geschikt neem ik aan, op de alt knop staat een appel en een ander "mac" tekentje, dus ik neem aan dat dit keyboard ook voor de mac geschikt is. logitech heeft in iedergeval wel software voor mac OS-X beschikbaar voor dit toetsenbord ( ik heb het zelf niet onder mac gebruikt )

minpunt
F-lock. wat zo handig kan zijn vind ik zwaar irritant. de F-lock knop is een switch om de functie knoppen ( je weet wel F1 , F2 enz ) handige functies te geven, met plaatjes ge´llustreerd op de knoppen. maar ik gebruik dat nooit. en de F-lock knop staat na een reboot van windows weer op de speciale functies en niet of de "F1, F2" stand. met de logitech software kan je configureren dat de speciale functie van toetsen ook gewoon F1 enz is, maar het is jammer dat je niet kan instellen dat de F-lock uitgeschakeld word

Heb jij ook een Logitech Internet Navigator Special Edition (PS/2)?

Dit toetsebord is inderdaad moeilijk kapot te krijgen, er is laatst een vaas water overgegaan en hij leek te zijn overleden. (wanneer ik het toetsebord inplugde begon de hele pc te flippe) Hierin zag ik wel een mooie reden om de logitech G15 te kopen. Maar na een weekje drogen en het toch nog maar eens te proberen werkte alles weer perfect!
Het is een erg fijn toetsenbord voor weinig geld, meen dat ik er 24 euro voor betaald heb. Toen gekocht voor de usb aansluiting voor op de laptop.
De f-lock is inderdaad een beetje omslachtig, is hier een oplossing voor?