MSI MPG A750GF

€ 121,81
Specificaties 750W (80 Plus Gold) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

MSI MPG A750GF Review

Koekemoeroetoe 27 februari 2021, laatste update op 1 maart 2021, 189 views Product gekocht

MSI MPG A750GF

Goede kwaliteit, afgezien van licht ratelende fan. Als je PC niet zo stil is, is deze voeding een uitstekende keuze. Geef je erg veel om stilte, sla de MSI dan over en ga voor een voeding met in ieder geval fan stop.

Pluspunten

• Volledig modulair
  • Platte kabels van voldoende lengte
  • 80+ gold
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• Fan heeft een heel lichte ratel, welke storend kan zijn als de rest van het systeem fluisterstil is
  • Geen fan stop

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 4
Gemengde gevoelens bij deze voeding. Volledig modulair, 100% Japanse condensatoren, 80+ gold, alle kabels zijn plat en van voldoende lengte. Afwerking van de behuizing is dik in orde. Daarnaast 10 jaar(!) garantie. Op zich is de voeding ook tamelijk stil, ondanks dat deze geen fan stop heeft. Je hoort in ieder geval geen airflow. Wat mij echter wel stoort is dat de fan een licht ratelend geluid maakt, wat ik enkel ken van fans waarvan de lagers op hun eind zijn. Heb de voeding daarom voor RMA gestuurd, een gloednieuwe terug ontvangen, maar deze heeft hetzelfde euvel (al is het voor mijn gevoel wel een stuk minder). Blijkbaar een producteigenschap i.p.v. een defect.

De rest van mijn pc is muisstil, dus dan valt dat ratelen op een gegeven moment op (hoe licht de ratel ook is). Wellicht dat het geratel ook versterkt wordt door de plaatsing van de pc o.i.d., maar als ik dit vooraf geweten had, had ik een andere voeding uitgezocht.

Mocht de ratel toch daadwerkelijk het begin van een defect zijn, dan zou de garantieperiode in ieder geval voldoende moeten zijn.

Als je PC minder stil is, is deze voeding een uitstekende keuze. Geef je erg veel om stilte, sla de MSI dan over en ga voor een voeding met in ieder geval fan stop.

Heb jij ook een MSI MPG A750GF?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.