Fujitsu-Siemens Amilo Pi (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD-/+RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

psteenbergenNewbie 21 mei 2006, laatste update op 21 mei 2006, 410 views

Pluspunten

• Scherp beeld
  • ATI kaart 1400
  • 100 GB S-ATA
  • Dual Core T-2300

Minpunten

• Wordt vrij warm, niet echt hinderlijk maar je merkt het wel.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de Fujitsu Siemens Pi 1536. Mijn voorkeur ging eerst uit naar een HP of Acer, maar gezien de prijsverschil met de zelfde specificaties kwam ik toch uit op de Fujitsu Siemens laptop.

Bij het kijken naar de aanschaf van een laptop is het eerste wat opvalt, is het beeld als de laptop aanstaat. Deze laptop vond ik één van de scherpste wat in het rijtje stond.
HP Pavillion 4000 series en een Acer waarvan type niet meer weet kwamen erg in de buurt. Maar bij het ter plekke kijken naar een dvd in de winkel kwam ik toch snel tot mijn mening dat de Fujitsu beter uit de bus komt. De acer haperde af en toe, en hp was qua beeld iets minder.
Ten tweede natuurlijk de specificaties wat de laptops bieden. In deze prijscategorie heb ik niet zoveel laptops gezien die dezelfde specificaties in zich hadden.

Na hem op een werkdag van 8uur te hebben gebruikt is het apparaat toch vrij warm geworden. Hij is nog wel op schoot te houden, maar je verneemt het wel. Het lawaai dat geproduceerd wordt vind ik mee vallen. Ik deel wel dezelfde mening dat de cooler iets eerder mag aanslaan.

Qua prestaties ben ik erg over te spreken. Tegelijkertijd branden, officegebruik, en photoshop is goed te doen. Spelletjes gaan ook vrij goed zoals: Act of War, Soldier of Fortune II, Fear. Fear draaide resolutie van 800*600.

De laptop bied genoeg schijfruimte om alle benodigde programma's te installeren. En de stevigheid vind ik goed.

Geen spijt van mijn aankoop.

Heb jij ook een Fujitsu-Siemens Amilo Pi (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD-/+RW; 15.4"TFT; WXP Home)?