Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) Review

SledgehammerNL 19 april 2005, 261 views

Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)

Pluspunten

• overclockbaarheid
  • prijs/prestatieverhouding

Minpunten

• warmteproductie
  • standaardkoeling ver onder de maat.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb deze kaart nu enkele maanden. In combinatie met mijn specs is dit een goede aanwinst. Voorheen speelde ik HL2 met een oude MX440, maar na plaatsing van deze kaart gaat er een wereld voor je open. Zoals eerder genoemd is koeling en lawaai wel een probleem. Reden daarom dat ik er een Zalmann VF700 Cu op heb gezet. Met OC'en scheelt dat aanzienlijk. Na montage kom ik met ATI-Tool tot 472/385 (stock 378/338). Dit is overigens wel mijn tweede kaart. Bij de eerste had het geheugen het begeven (garantie).

De driver die ik gebruik is Catalyst 5.4. Geen problemen hiermee en met het CCC is alles in te stellen. Voor een leek is dit ook wel een uitkomst omdat je vrijwel alles op "application controlled" kunt zetten. Voor gebruik van de TV-OUT is het wel raadzaam om te zorgen dat de jumper op de kaart op PAL wordt gezet. Dit dien je zelf handmatig te doen. Het is heel simpel om je TV als clone te laten draaien of uit te zetten.

Dus voor iedereen met een iets ouder systeem is dit zeker een aanrader!

Heb jij ook een Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)?