Dell UltraSharp U3421WE Zwart

€ 1.124,09
Specificaties 34,1" • 3440x1440 • 60Hz • IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell UltraSharp U3421WE Zwart Review

dreamless 16 februari 2021, 1.017 views Product gekocht

Dell UltraSharp U3421WE Zwart

Ik ben zeer tevreden en kan dit scherm aanraden. De prijs is stevig, maar als je iemand bent die zijn geld verdiend met computeren, dan is het simpelweg een goede investering in jarenlang werk/speel plezier.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goede bouwkwaliteit
  • Veel poorten
  • Ethernet poort is top
  • Vesa mount voor aan een arm
  • Goed formaat

Minpunten

• Prijzig

Heerlijk scherm. Ik heb deze gekocht voor kantoor doeleinden en af en toe media consumptie.

34 inch is een goed formaat voor bijna ieder bureau. Het niet te klein en niet te groot. Ik zelf heb hem aan een arm bevestigt (VESA) en de uitstraling van een zwevende ultrawide is echt een aanrader.

De beeldkwaliteit is naar mijn mening gewoon erg goed. Ik ben geen monitor-fanaat of grafisch georiënteerde professional die zijn scherm na aankoop nog gaat kalibreren, maar ik kan vaststellen dat de kleuren er goed uit zien, de tekst lekker leest en de backlight bleed heel acceptabel is.

De bouwkwaliteit is wat ik van Dell gewend ben, het zijn gewoon degelijke schermen.

Ook is het naast een monitor ook een soort poorten-hub. Dit maakt dongels, in het geval van een moderne macbook (met usb-c), overbodig. Met name de ethernet poort is een hele prettige toevoeging voor een monitor.

Kortom: ik ben zeer tevreden en kan dit scherm aanraden. De prijs is stevig, maar als je iemand bent die zijn geld verdiend met computeren, dan is het simpelweg een goede investering in jarenlang werk/speel plezier.

Heb jij ook een Dell UltraSharp U3421WE Zwart?

Een paar vragen:
  • Heb je 'm ook al aan meerdere computers tegelijk gehangen en de KVM switch gebruikt? Zo ja, wat gebeurt er dan met de netwerkpoort? Verhuist die mee (niet heel gewenst als je op 2 systemen tegelijk werkt)?
  • Waar dient die downstream USB-C poort aan de onderkant precies voor (die extra ene zeg maar)? Is dat om er nog een extra scherm aan te hangen of alleen om usb-c devices te connecten aan je computer?

[Reactie gewijzigd door martdj op 12 maart 2021 14:35]

wat gebeurt er dan met de netwerkpoort? Verhuist die mee
Ja, daar lijkt het wel op. (En je hebt gelijk, dat is niet gewenst.)

Ik heb mijn PC verbonden via DP en USB. Ook is een laptop verbonden via USB-C.
Op de monitor heb ik verder aangesloten: netwerk en keyboard/muis/webcam.
Zo kan ik mooi de laptop voorzien van voeding, video, netwerk en keyboard/muis/webcam via 1 kabel. Handig.
Als ik switch naar mijn PC - die een eigen netwerkverbinding heeft - dan switchen alle USB devices netjes mee... maar is de laptop ook zijn internet-verbinding kwijt. Niet handig.

Dit is allemaal prima zo lang je van plan bent om overdag te werken op je laptop en daarna je PC wil gebruiken. Wil je vlot heen en weer kunnen schakelen, zonder verlies van netwerk, dan kun je de netwerk-kabel beter rechtstreeks in de laptop steken i.p.v. on de monitor. Dat haalt dan wel een 'voordeel' van deze monitor onderuit.
Ik heb deze monitor zelf inmiddels ook. Netwerkkabel in de monitor is idd alleen praktisch als je er maar 1 laptop/desktop op aangesloten hebt. Bij mij hebben alle 3 devices nu een eigen netwerkkabel.
Verder wel een heel fijne monitor. Wel heb ik met één bedrijfslaptop dat ie mijn keyboard shortcut om van USB Device te wisselen, niet pakt, ondanks dat deze daar ook is ingesteld in de Display Manager software. De andere heeft daar geen problemen mee. 2x klikken op de knop achterop werkt echter ook.
Hoi Mart,

Ik gebruik geen KVM functies, dus kan daar niks over zeggen helaas.

De usb-c aan de onderkant is gewoon een poort die tijdens dagelijks gebruik binnen handbereik is, erg handig.

Na een maandje sta ik nog achter het oordeel, heerlijk scherm.

Groet