Apple MB110 (Qwerty NL) Review

shotputty 10 augustus 2010, laatste update op 11 augustus 2010, 1.084 views

Apple MB110 (Qwerty NL)

Pluspunten

• Het toetsenbord is superstrak/modern, weegt bijna niets en is lekker plat. Voor mij ideaal want hoe hoger het toetsenbord hoe hoger mijn hand opgetild moet worden, en dat zou nadelig voor mijn rsi zijn.

Minpunten

• De enter toets is een beetje klein terwijl je die toets erg vaak moet gebruiken. Het usb snoertje ziet er kwetsbaar uit, zo dun, maar dat is Apple, mijn iPod snoertje is ook van deze dikte (dunte).
  • edit; nog een minpuntje, de spatiebalk doet het vaak niet als je uiterst links op de balk drukt (bijvoorbeeld met de duim van je linkerhand).

Dit is veruit het duurste toetsenbord dat ik ooit heb aangeschaft maar ik had hem al eens eerder gezien bij een collega en wist al dat ik 'm lekker zou vinden typen. Ik vind het een erg duur toetsenbord maar omdat ie op bijna alle fronten (mooi, licht, weinig geluid bij toetsaanslagen, geen driver installatie, geen overbodige toetsen) goed scoort is de prijs voor mij een voldoende (3 sterren).

Hiervoor heb ik een ultra flat toetsenbord van logitech gekocht (¤15) maar de naam daarvan slaat dus nergens op. Dit Apple toetsenbord is bijna 2 x zo dun.

• Acer Aprire laptop icm Samsung 27" flatscreen
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Apple MB110 (Qwerty NL)?

M.b.t. die Enter toets: heb je dezelfde layout als op het plaatje? Of heb je de International layout met de vertikale Enter?

Als je dezelfde layout hebt als op het plaatje is het namelijk geen negatieve eigenschap, maar een verkeerde keuze van jou om voor die layout te gaan...

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10 augustus 2010 14:08]

Ja mijn fout, ik heb een verticale toets, ik wist niet dat er verschillende layouts in nederland werden verkocht. Deze komt van de dixons vandaan. Inmiddels weet ik de toest wel redelijk accuraat te raken dus heb er niet zoveel last van :)
Omdat er een toetsenbord dunner is dan de ultra flat van Logitech slaat de naam nergens op? Beetje kromme redenering vind je niet?
eh ja? De naam ultraflat voor het logitech keyboard vind ik niet kunnen. Ik heb dat keyboard gekocht vanwege de naam en het bleek net zo dik te zijn als mijn andere toetsenborden.
Het logitech keyboard is niet ultraflat als dat van Apple dubbel zo dun is.
waarom niet? Mijn 205je is een ultraklein autotje, maar er zijn nóg kleinere?