1 review

Apple MMX62ZM/A Wit

€ 8,59
Specificaties Apple Lightning naar 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Apple MMX62ZM/A Wit Review

dr. koos 8 februari 2021, laatste update op 8 februari 2021, 238 views Product gekocht

Apple MMX62ZM/A Wit

Fijn dat ik het heb. Jammer van de noodzaak. Ik ben het altijd kwijt als ik het nodig heb. Ik heb er nu twee, maar waar? En een derde voor mijn iPad pro met USB-C ipv een lightning aansluiting. God Allemachtig, geef mij een mini-jack op mijn volgende iphone.

Pluspunten

• ik heb het

Minpunten

• dat het uberhaupt nodig is
  • dat ik het altijd kwijt raak
  • dat ik een ander kabeltje nodig heb voor mijn ipad
  • dat ik het niet nodig heb voor mijn andere audio spullen
  • dat ik me nog steeds afvraag waar dat eerste kabeltje is dat ik ook had gekocht
  • er is werkelijk geen reden waarom dit zou moeten bestaan

Dit is werkelijk fantastisch. Ik kan gewoon dit kabeltje in mijn lightning poort stoppen en dan in het andere uiteinde mijn hoofdtelefoon inpluggen. Werkelijk geweldig. En dat voor maar tien euro?

Nee natuurlijk niet. Het is volkomen flauwekul. Nu Steve overleden is, denkt iedereen dat ie doorslaggevende dingetjes moet doen. Maar een mini jack van de telefoon halen is gewoon achterlijk. Verder niks mis met het kabeltje, maar dat het nodig is, is echt kilo utrecht tango.

Gelukkig heb ik ook een kabeltje nodig voor mijn ipad pro. Maar die heeft wel een usb-c charger gaatje. Dus die heeft een ander kabeltje nodig! Die heb ik dus ook. Maar geen idee waar. En dit is ook al de tweede voor mijn iPhone, want de eerste ben ik al kwijt.

Maar goed, als ik het niet kwijt ben, werkt het wel. Het lijkt wel kwetsbaar net als de gewone lightning kabeltjes, maar ook die gaan eindeloos mee, dus ik vermoed dat als dit kabeltje ook niet verdwijnt terwijl het in onbruik is, ik nooit meer een nieuwe hoef te kopen. Temeer daar dat lightning op een dag ook wel door usb-c, d of e zal worden vervangen?

Heb jij ook een Apple MMX62ZM/A Wit?

Jammer dat het geen inhoudelijke review is over het product maar jou mening over het verdwijnen van de eeuwenoude mini-jack poort.
Apple biedt een oplossing in de vorm van dit lightning naar mini-jack adapterkabeltje.
Ideaal? Nee
Werkt het? Ja
Ik heb een keyboard met ouderwetse MIDI aansluiting, ik wil een computer die standaard 2 ronde DIN aansluitingen heeft! Dat het kan, heeft Atari met de ST & TT wel bewezen!

Nu heb ik een verloopje van 2 maal ronde DIN naar USB nodig!
haha supergrappig natuurlijk, maar din aansluitingen zijn misschien verbeterd en vervangen door een usb aansluiting, maar jij hebt geen draadloos keyboard, of wel?

en als bedraad geluid zo achterhaald is, waarom brengt apple dan een hoofdtelefoon met lightning aansluiting op de markt?

ik snap dat je denkt dat lightning connectors de toekomst zijn, maar dat is niet zo he? wordt het ook niet! haha! supergrappig!
Mijn iMac heeft een BT toetsenbord, en ook een BT muis.
Omdat er mensen zijn die een bedrade koptelefoon aan willen sluiten. De meeste mensen die ik ken zijn de afgelopen jaren overgestapt op BT koptelefoons, en daaronder zijn ook veel Android gebruikers.
Wat een onzin! Ik denk dat absoluut niet!

Lightning was een (volgens Apple) noodzakelijke stap omdat de USB-C aansluiting toen nog niet bestond. Lightning is omkeerbaar en sterker en betrouwbaarder dan micro USB.

Als het aan mij ligt, dan krijgen alle iPhones en iPads een USB-C aansluiting, en iPads daarnaast ook nog een 3,5mm koptelefoon aansluiting en een (micro) SD slot. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

(Edit: tag en taalfout)

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 8 februari 2021 22:33]

ah je denkt er dus hetzelfde over, maar je had gewoon wat tijd over?

ik vind bluetooth headphones gezeik en meestal niet zo goed qua geluid, maar er zal vast iets fantastisch zijn. ik wil plug&play - klaar. alleen mijn iPhone opladen vind ik al genoeg. een muis zonder draadje is fijn, al valt nog steeds af en toe dat BT uit. en mijn toetsenbord had ook niet per sé draadloos gehoeven. die is draadloos omdat ik dat spacegrey gaaf vond (kan overigens eventueel ook met lightning kabeltje bedraad). en mijn keyboard (met van die witte en zwarte toetsen) is ook niet draadloos verbonden.

[Reactie gewijzigd door dr. koos op 8 februari 2021 16:36]

Nee, ik denk er niet zo over als jij, ik ben het niet met je eens.

Ik vind bedraad gezeik. Tijdens het werk met een koptelefoon op is een ramp. Ik trek continu m'n koptelefoon van m'n kop, ehh, hoofd, mijn bewegingsvrijheid is te beperkt.

Op de fiets of lopend: idem, een draad is niet fijn.

De enige keer dat een snoer niet hindert, is als ik 's avonds in de woonkamer een cd zit te luisteren.

Ik gebruik al jaren een BT koptelefoon, ook toen ik nog een iPhone met 3,5mm analoge audioaansluiting had. Ideaal!

Mijn BT toetsenbord en muis doen het altijd, tenzij de accu leeg is. Nooit last van haperingen! Een draadloze muis vind ik erg prettig, een draadloos toetsenbord is voor mij geen must.
ah ik zie het, je pleit alleen voor én een mini jack én een sd slot in de iPads en niet op de iphone. alleen de usb-c zou je ook op de iphone graag zien (net als ik). persoonlijk zou ik liever een mini jack op mn iphone hebben dan op mn ipad. maar ik ren ook niet rond tijdens mijn werk en bovendien is mijn snoer lang genoeg. buiten zou ik nooit met een koptelefoon rondlopen/-fietsen. dat vind ik onprettig/onveilig. maar hoewel ik begrijp dat voor sommige gevallen BT headphones prettig zijn, vind ik een mini-jack dus een essentieel onderdeel van een telefoon. voor mij niet nog een extra accu ding dat ik steeds moet opladen en softwarematig moet koppelen en waarvan de accu sneller verslijt dan de rest van de hardware. maar gewoon een plug&play no-nonsense bedrade goede hoofdtelefoon.
Gebruik een BT koptelefoon!

Let overigens wel op dat je je wifikabels goed aansluit!
haha! je moet komiek worden! of heb je die grap niet zelf bedacht! haha!

stop ondertussen andere ook vast je usb poorten dicht! haha de toekomst is draadloos. haha. bluetooth!

[Reactie gewijzigd door dr. koos op 8 februari 2021 14:27]