1 review

Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon G7050 Review

DennisSmNewbie 7 februari 2021, 124 views Product gekocht

Canon G7050

Op het eerste zicht een goede printer die wat traag is met een verouderde interface, echter zijn de meeste features gewoon slecht en is dit product het geld niet waard. Grote spijt van aankoop

Pluspunten

• Goedkoop printen
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• print snelheid
  • kopieer scherpte
  • Traag... Zeer zeer traag
  • Moeilijk te navigeren
  • Te duur voor wat het is

Inktverbruik Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 2
Afdrukkwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 1
Scankwaliteit Score: 1
Scansnelheid Score: 2
Heb deze printer enkele maanden geleden gekocht, en heb er spijt van.
De interface is simpel en daarom toch een stuk ingewikkelder dan bijvoorbeeld de touchscreens bij andere merken, en de print snelheid is nogal traag, maar deze kenmerken zijn gekend en kunnen makkelijk terug gevonden worden als men de specs leest.
Echter wat ik niet op voorhand wist is dat veel van de pluspunten extreem traag zijn of slecht werken, ik heb o.a. al volgende problemen gehad:
- via mijn desktop kan ik alles prima printen etc, echter heb ik bij mijn laptop vaak dat als ik iets wil afprinten hij papier uit de lade met foto papier (achterste lade) probeert te nemen na ik hier helemaal niet naar vraag
- als men recto verso wilt kopiëren en u steekt bijvoorbeeld meerdere pagina's van een factuur die voorheen samen geniet/opgeplooid waren zal de printer 5 op de 10 keer beide pagina's mee naar binnen trekken (bij mijn vorige printer van bijna 7 jaar oud had ik dit probleem niet??)
- verder gaande op mijn vorig punt als men een taak annuleert (en vooral bij de ingewikkeldere taken zoals recto verso kopiëren) zal de printer vaak een lange tijd nemen om te annuleren voor u opnieuw kan proberen... Ik heb over laatst 3 pagina's proberen recto verso printen en moeten annuleren omdat hij 2 pagina's tegelijk naar binnen slokte en was aan het einde van de rit bijna 10 minuten verder voor ik 3 pagina's had.
- Ik heb al meerdere keren voorgehad dat ik oude documenten waarvan de inkt iets slechter te zien was heb proberen kopieren echter neemt de printer die lichtere details blijkbaar niet op en heb ik alsnog naar een kopie center moete gaan omdat mijn printer de lichte lijnen gwn niet of zo goed als niet afprintte.

Dit zijn enkele van de vele problemen waar ik tot nu op ben gestoten, en het is dan ook niet moeilijk te begrijpen dat ik achteraf spijt heb van de aankoop.

Heb jij ook een Canon G7050?