Netgear Orbi RBK353 AX1800 WiFi 6 Dual-band Mesh System (3-pack)

€ 219,-
Specificaties WiFi-ax • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear Orbi RBK353 AX1800 WiFi 6 Dual-band Mesh System (3-pack) Review

fenrir 6 februari 2021, 2.625 views Product gekocht

Netgear Orbi RBK353 AX1800 WiFi 6 Dual-band Mesh System (3-pack)

Apparaten zien er netjes en rustig uit, geen verplichte app voor configuratie, een van de betaalbaardere WiFi 6 mesh systemen met wireless backhaul. Voor mij de reden om dit aan te schaffen. Paar kleine minpuntjes.

Pluspunten

• Geen verplichte app
  • Prima design van de kastjes om ze in het zicht te plaatsen
  • Wireless backhaul

Minpunten

• Snoeren voeding te kort om ze op een kast te plaatsen
  • Geen 3 jaar gratis netgear armour maar slechts 30 dagen

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4

Twee satellites staan op een kast, helaas is de kabel van de voeding te kort om deze netjes achter de kast te laten lopen terwijl het stopcontact bij de vloer is. 50 of 80 cm extra zou fijn geweest zijn.

Jammer dat er in de handleiding gesproken wordt over 3 jaar gratis Netgear Armour, maar dit slechts 30 dagen blijkt te zijn.

Apparaten nu een dag in gebruik, nog geen ervaring op langere termijn.

Heb jij ook een Netgear Orbi RBK353 AX1800 WiFi 6 Dual-band Mesh System (3-pack)?

Hoi,

Dank voor je review. Zeker mooi setje. Maar wat houdt dat in als je geen Armour afneemt? Mijn devices hebben al norton geinstalleerd. Mijn huidige asus router blokt ook al veel. Houdt dit in dat deze router geen zaken blokt e.d. zonder armour?

Groet,
Klaasjan
Durf het je niet te zeggen. Het staat bij een familielid thuis en heb het in een middag tussen alle familieverplichtingen door geïnstalleerd. Toen ik zag dat het slechts 30 dagen zou draaien zonder kosten te maken heb ik het uitgezet, ik verwacht(te) nl. dat ik niet voor het einde van deze trial periode weer in de buurt zou zijn. Sindsdien ben ik er ook niet meer geweest, remote access heb ik uitgezet dus ik kan ook niet op afstand kijken.
Ik heb ook deze set gekocht.

De router staat beneden, de eerste satelliet op de 1ste verdieping (met netwerkkabel naar dezelfde switch waar de router op zit), de tweede satelliet staat op zolder (draadloos).

Nu merk ik dat de draadloze satelliet, die verbinding maakt met de bedrade satelliet op 1ste, vaak door een cyclus gaat met zijn LED's: knipperend wit, constant blauw, geen (normale werking), weer knipperend wit, constant blauw, geen...enzovoort...

Wat kan dit betekenen? Knipperend wit betekent normaal iets van config syncen of firmware updaten. Blauw betekent gewoon dat het draadloos signaal naar de andere satelliet goed is (licht maar tijdelijk op), geen LED betekent normale werking. Maar waarom zou hij heel de tijd deze loops doen? :?
Reactie verwijderd en als review geplaatst

[Reactie gewijzigd door footoo op 20 juni 2021 10:13]