ASUS RT-AX55

Specificaties WiFi-ax • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AX55 Review

JH34D 6 februari 2021, laatste update op 6 februari 2021, 157 views

ASUS RT-AX55

Mooie cashback op het schrijven van een review vanuit ASUS, dus bij deze een review van mijn ervaring als (relatieve) home networking noob. TL:DR; Ik heb tenminste wifi in mn hele huis nu, inclusief 5GHz. Ook is de interface een stuk makkelijker en mooier.

Pluspunten

• Wifi 6, 2,4GHz en 5GHz
  • Ziet er wel stoer uit
  • Goed bereik
  • Duidelijke en nette interface

Minpunten

• Interface schaalt niet met schermresolutie

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Ik was recentelijk op zoek naar een router die mijn vanuit Online gegeven standaard unit te vervangen. Daarbij viel mijn blik onder andere op deze ASUS RT-AX55. Overtuigende factoren voor deze router waren het uiterlijk (hij staat in het zicht in de woonkamer) en het feit dat de router beschikt over een 5GHz band en WiFi6.

De doos heeft hier, vanwege het feit dat ik geen geweldige netwerker ben hier wat langer gelegen, maar uiteindelijk heb ik hem toch weten in te stellen.

Het opzetten was redelijk simpel: mijn huidige router is gedegradeerd naar bridge, nieuwe router van ASUS aansluiten. Gelukkig hoef je niet eens op zoek naar het IP, maar kan je gewoon naar router.asus.com en vind je daar direct je interface.

Een interface die overigens, om even nitpicky te zijn, wel klein oogt op een 1440p scherm. Maar goed, veel informatie hoeft er niet in en er is prima mee te werken.

Dus, ben jij op zoek naar een router die je wifi bereik vergroot? Dan is de ASUS RT-AX55 een router die je zeker kan overwegen.

Heb jij ook een ASUS RT-AX55?