AOpen H450B (300W voeding) Review

dsibma 12 november 2006, laatste update op 12 november 2006, 695 views

AOpen H450B (300W voeding)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bijgeleverde voeding

Minpunten

• Voedingsstekker

Kwaliteit voeding Score: 4
Wie een mooi compact systeem op zijn bureau nodig heeft, koopt een micro ATX systeem. Dit is vaak een keuze waar veel consequenties aan vast zitten. En van de dingen die je tegen komt bij het uitzoeken van een mATX systeem is de keuze van je kast, die keuze is vaak vrij beperkt. Na lang zoeken kwam ik de Aopen 450B tegen en werd het als snel duidelijk dat dit het nieuwe onderkomen voor mijn verzameling onderdelen zou worden.

Wat als eerste opvalt is natuurlijk het sobere zwarte uiterlijk, dit is iets waar je van moet houden, niet iedereen wil opvallen op LAN feestjes... Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, belangrijker is de binnenkant.

De kast blijft natuurlijk een mini-tower, dus over de uitbreidingsmogelijkheden kun je heel kort zijn; je kunt er niet veel in kwijt, ik heb er nu 2 optische drives en twee harde schijven in, en dat ziet de kast echt vol! Dit daargelaten is het een mooi afgewerkte degelijke kast. Het plaatstaal heeft geen scherpe randen, de bijgeleverde fans zijn stil en groot en de ledjes knipperen heel fijn.

Ook de voeding voldoet mij goed, het enige minpuntje van de voeding is de stekker, deze heeft 24 pinnen terwijl mijn moederbord een aansluiting van 20 heeft, hierdoor heb je een converter nodig. Die zijn groot en lelijk en niet handig als je je kast een beetje net wilt houden.

Heb jij ook een AOpen H450B (300W voeding)?

Hint: je hebt bijlange geen adapter nodig om die 24pins plug op je 20pins stekker op het mobo aan te sluiten :)

Je moet je 24pins er gewoon zo insteken, zodat er langs elke kant twee pinnetjes langs de stekker hangen. Dacht toch dat het zo was, heb het onlangs nog gedaan, maar kan eventueel ook zo zijn dat er vier langs n kant moeten. Anyway, er is maar n manier waarop 'ie erop past, dus vergissen kan je niet :)
Daar heb ik wel aan gedacht, maar het werd me afgeraden door de pc-boer. Verder heb ik m'n kast toch dicht dus ik heb er geen last van. Ik doe het dus liever op de officiele manier!