Kingston A400 2,5" (retail) 240GB

€ 24,48
Specificaties 2,5" • TLC • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Kingston A400 2,5" (retail) 240GB Review

HardstyleVibes 2 februari 2021, laatste update op 3 februari 2021, 440 views Product gekocht

Kingston A400 2,5" (retail) 240GB

De Kingston A400 is een uitstekende hard drive disk vervanger, maar meer dan dat is het ook echt niet.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Betrouwbaar
  • Duidelijke software

Minpunten

• Service van Kingston mag beter
  • Wear neemt zelf af
  • Duidelijke software, maar weinig functies.

De Kingston A400 SSD is een goedkoop SSDtje, ideaal voor 'zoals eerder al gezegd' een hard drive replacement, meer dan dat moet je er ook echt niet van verwachten. Het is een simpele, goedkope SSD. Kingston biedt een software pakketje genaamd Kingston Health Manager aan als Software, je kan er de gezondheid van je SSD inzien.

De schijf komt zonder DRAM cache maar daar kijk ik niet raar van op in dit budget segment. Ik denk ook niet dat een DRAM cache de grootste verschillen zullen gaan maken in het segment waar deze SSD voor gebruikt dient te worden. Upgraden van oude laptoptjes om ze een laatste boost te geven of iets dergelijks.

Ik raad bij deze schijf eigenlijk wel af continue data erop en eraf te schrijven, de wear van deze schijf neemt snel af, naar mate van hoeveel data erop gaat word de prestatie van de schijf ook minder, ongeveer 10% in 2 jaar. Gebruik hem dus alleen als je Windows erop wilt installeren, doet het drie keer en de schijf is voor 10% gesleten.

Mijn eindconclusie is daarom ook; dat het een matige SSD is, er zijn betere merken rondom hetzelfde budget aanwezig. Mijn ervaring met de support van Kingston is helaas niet positief, maar daarvoor zal ik nog weleens een review plaatsen bij de A2000.

Heb jij ook een Kingston A400 2,5" (retail) 240GB?

Vraag & Aanbod

Hoe kom je op de getallen dat na 3 keer windows installeren de SSD 10% versleten zou zijn?
In de specificaties staat dat de drive 80TB aan writes aan kan.
Volgens mij is een Windows installatie iets van 20GB.
Zelfs als je er allerlei software bijschrijft en je op 80GB komt, dan nog zou de drive
volgens de specs 1000 keer het op die manier beschrijven van de SSD aankunnen.

Ik wil overigens niet zeggen dat dit een hele goed drive is. Het blijft de onderkant van de markt.
De SSD slijt inderdaad snel en daarmee neemt de prestatie af. Dit zijn mijn eigen bevindingen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.