ASUS RT-AX55

ASUS RT-AX55 Review

helpdeskeddy 27 januari 2021, 201 views

ASUS RT-AX55

Goed Wifi AP: - snel Wifi - goede dekking - eenvoudig in te stellen

Pluspunten

• Snelle configuratie
  • Wifi erg snel
  • Wifi groot bereik

Minpunten

• Geen wandmontage (vooraf bekend)
  • Behuizing oogt wat goedkoop

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb deze router aangeschaft ter vervanging van een TP Link Archer C6 (continu problemen met de stabiliteit van de verbindingen).
In een half uurtje de juiste instellingen uitgevogeld voor mijn toepassing: Access Point
Ter info: de kabel moet dan in de Asus in de WAN poort en gaat naar de LAN poort van mijn modem/router. (ik heb daar tegenstrijdige berichten over gelezen op Tweakers, vandaar)

Ik heb Smart Connect uitgezet ivm de slechte ervaring bij TP Link. Op termijn wil ik deze feature ook nog eens testen van deze Asus.

Ik kan nog niks zeggen over de betrouwbaarheid. De stabiliteit lijkt zo na een eerste dag uitstekend.

Eén van de features waarom ik voor deze router heb gekozen: aiMesh - ik wil wel graag een betere dekking ook buiten. Dus ik denk dat ik er nog 1 aanschaf!

Heb jij ook een ASUS RT-AX55?