WD Gold, 6TB Review

Anoniem: 662086 27 januari 2021, laatste update op 29 januari 2021, 676 views Product gekocht

WD Gold, 6TB

Ik heb 2 WD Gold 6TB (WD6003FRYZ) gekocht ter vervanging van 2 WD Red NAS 3TB, die na 7 jaar dienst het leven hebben gelaten.

Pluspunten

• 5 jaar garantie t.o.v. Red 3 jaar
  • MTBF
  • Geen SMR

Minpunten

• Worden warmer
  • Maken veel geluid

Installatie in de DS918+ ging zonder problemen en voor mijn gevoel snel (SHR met 1 schijf redundant).

In het gebruik kan ik maar 2 verschillen t.o.v. de WD Red NAS 3TB vaststellen:
1. Ze worden 12 graden warmer
2. Ze maken erg veel geluid.

De 2 WD Red NAS 3TB die er nog in zitten werken geruislozer dan de fans. Ik heb de DS918+ op isolatieblokken van 3 cm dik staan en nog voel ik de tikken van de WD GOLD in de plank waar bij op staat. Hij staat op zolder en 2 verdiepingen lager hoor ik de tikken nog en op onze slaapkamer des te beter..

Tikkende schijven heb ik voor het laatst iets van 15 jaar geleden gehad. Na wat zoeken zie ik dat er meer gebruikers last van hebben en blijkbaar ook bij de hele Red serie.

Support van WD kopieert alleen de standaard teksten van hun site als antwoord. Dus daar heb je niet veel aan.

Aangezien het geluid voor mij erg zwaar weegt m.b.t. mijn nas geeft ik het een Eindoordeel Slecht.

Edit: Pluspunt: Geen SMR i.p.v. Geen CMR.

Heb jij ook een WD Gold, 6TB?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Zijn alle gold drives niet juist CMR?
Anoniem: 662086
29 januari 2021 18:55
Had geen SMR moeten schrijven. Voor zover ik weet wel. Hier staat een SMR/CMR overzicht van de wd-schijven: https://nascompares.com/a...-and-smr-hard-drives-hdd/

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 662086 op 29 januari 2021 20:45]