ASUS RT-AX55

Specificaties WiFi-ax • 5-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AX55 Review

sahinasappelsap 26 januari 2021, 333 views Product gekocht

ASUS RT-AX55

De draadloze verbinding is betrouwbaar, sneller dan de oude routers. Snel te configureren en in te stellen. Snel up en running bent! De AIMesh functie werkt super goed!

Pluspunten

• Snelheid
  • Stabiliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Ontbreken van USB poort
  • Voelt wat plastic aan

Ik heb een klein half jaar geleden 2 tp-link Archer C6 routers gekocht. Was daar initieel erg tevreden over omdat de bandbreedte van de wifi een stuk hoger lag dan mijn oude Linksys router.
Echter kwamen de problemen enkele weken erna opzetten en zijn de TP-link routers na elke firmware update instabieler geworden. Veel packetloss en het wegvallen van de verbinding. Dat heeft geresulteerd in een onnodig ochtendritueel, namelijk resetten :-)

Tijd voor stabielere routers dus. Ik heb redelijk wat onderzocht en ben uiteindelijk bij de Asus RT-AX55 uitgekomen. WiFi-6, stabiel, ver bereik en veel positieve reviews.

Sinds deze week in huis en ik ben erg tevreden!
De draadloze verbinding is betrouwbaar, sneller dan de tp-link routers die ik had en de routers zijn lekker compact.
Snel te configureren en in te stellen, fluitje van een cent, waardoor je snel up en running bent!

Niet onbelangrijk de AIMesh functie werkt super goed, je merkt niet dat je omschakelt van de ene naar de andere router, terwijl de Archer C6 de verbinding blijvend verloor bij omschakelen waardoor je je wifi uit en aan moet zetten. Hele grote stap vooruit dus!

Ook al voelt de router wat "plastic" aan, ik vind hem er gaaf uit zien!

Verder fine tunen komt later, nu eerst even genieten van WIFI zonder gedonder!

Heb jij ook een ASUS RT-AX55?

Waarom is voor u het ontbreken van de USB poort een minpunt? Zou u deze gaan gebruiken?
Ik heb zelf ook deze router en ik zie het niet als gemist, daar ik deze poort toch niet gebruik.
Das handig voor allerhande usb-verbruikers, in de meterkast bijvoorbeeld.
Snap ik, echter geeft de reviewer geen reden op waarom hij dit specifiek een nadeel vind.
Ik heb inderdaad een aantal USB devices in de kast. Handig om die van stroom te kunnen voorzien of om bijvoorbeeld in mijn geval een harde schijf (NAS) te kunnen koppelen aan de router. Dit is voor mij handig in verband met de Kodi devices die ik door het huis heen heb staan.

[Reactie gewijzigd door sahinasappelsap op 26 januari 2021 15:18]