Intel Celeron D 330J (S775, 2.67GHz, 533MHz FSB, 256KB, 84W, NX, Boxed) Review

magic_nl 20 oktober 2006, laatste update op 16 november 2010, 379 views

Intel Celeron D 330J (S775, 2.67GHz, 533MHz FSB, 256KB, 84W, NX, Boxed)

Pluspunten

• Snel
  • Stabiel
  • Goedkoop

Minpunten

• Minder geschikt voor videobewerking
  • Warmteproductie

Na het overlijden van m'n PIII 866 zocht ik 'n goede budgetprocessor op het 775 platform.
Uiteindelijk ben ik bij de D 330 uitgekomen.
'n snelle processor voor weinig geld.
Mijn PC wordt voornamelijk gebruikt voor Office en internet, en dat draait prima op deze machine.
In combinatie met m'n Asrock 775v88 heb ik nu 'n leuk machientje om af en toe wat videobewerking op te doen.
Vooral benchmarks vielen me erg mee in positieve zin.
Ik werk ook veel met de P4's maar veel verschil bij het gebruik van bovengenoemde toepassingen merk ik niet.
Dus voor de prijsbewuste tweaker 'n goed idee
De warmteonwikkeling is m.i. 'n wat minder punt, maar dat zal voornamelijk aan mijn kast (Q-tec L-CMD 350) liggen. Met de stock-cooler werd de cpu idle ca. 65 graden... Ondertussen vervangen door 'n Nexus Skivetek waardoor ik in ieder geval onder de 60 blijf.

Heb jij ook een Intel Celeron D 330J (S775, 2.67GHz, 533MHz FSB, 256KB, 84W, NX, Boxed)?

Misschien is het een idee om in je survey zelf een stukje te schrijven over warmteproductie. Dit namelijk nogal een relatief begrip. Wat de een warm vind, vind de ander misschien niet warm. Misschien kan je wat temperaturen noemen?