ASUS RT-AX55

Specificaties WiFi-ax • 5-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AX55 Review

Isarna 23 januari 2021, 120 views

ASUS RT-AX55

Ik zocht een future-proof router en dit leek aan aantrekkelijk model voor de prijs. Nu een week in bezit, absoluut geen klachten en mijn geld zeker waard geweest.

Pluspunten

• Klein en licht
  • WiFi 6
  • Lijkt sterk gebouwd

Minpunten

• Lelijke interface

Mijn vorige router liet Zoom al flink stotteren als ik daarnaast een zware webpagina opende, laat staan wat er gebeurde als er daarnaast ook mensen op het netwerk zitten. Hier komt er maximaal 100 Mbps uit de muur, dus de snelheid kan ik niet op de proef stellen. Ik ben al heel blij dat ik er niets meer van merk als ik of iemand op een ander apparaat het internet opzuigt. Voor mij (klein appartement, twee gebruikers) is deze router het geld volledig waard, ook omdat ik verwacht dat ik nog wel een flink aantal jaar van WiFi 6 en AiMesh kan genieten. En hoewel ik niet verwacht dat ie ooit prominent in beeld zal zijn kan ik het waarderen dat de behuizing nauwelijks aandacht trekt.

Set-up was erg gemakkelijk, behalve dan dat ik pas na een aantal keer proberen doorhad dat 'gebruikersnaam' de zelf toegewezen naam van de router was. De instellingenpagina is niet prachtig maar wel overzichtelijk.

Heb jij ook een ASUS RT-AX55?