Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

AKG K 514 (Bruin) Review

mieJas 3 november 2010, laatste update op 3 november 2010, 925 views

AKG K 514 (Bruin)

Pluspunten

• Stevigheid
  • Kabellengte
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Met bril niet altijd even comfortabel

Ik wil al eens een film bekijken die m'n vriendin (of de buren) geen fan van zijn. Dan is een hoofdtelefoon wel zo gemakkelijk. Alle eisen in een grote pot (rond de 50, lange kabel, over ear), even schudden en er blijft al niet zodanig veel meer over.

De K514 ziet er goed uit en zit ook goed, ook bij lange luistersessies, aangenomen dat je geen bril draagt. Het omgevingsgeluid wordt redelijk goed buiten gehouden en ook de mensen rond je, hebben weinig tot geen last. De kabel is lang genoeg om voluit in de zetel te liggen, zonder gehinderd te worden (in mijn opstelling, wel te verstaan).

De geluidskwaliteit is goed. Zeer heldere midden tonen en verfrissende hoge tonen. Ik mis misschien hier en daar wat lage tonen, maar ontoereikend is het zeker niet. Dit kan aan de gebruikte audioapparatuur liggen. Allicht dat een hoofdtelefoonversterker daar beter mee om gaat?

• NAD C315BEE
  • Creative X-Fi XtremeMusic
  • Sandisk Sansa E260
  • SoundMax AD1984A
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een AKG K 514 (Bruin)?

Zuur, dat je vrouwtje je zo onder de duim heeft dat je een hoofdtelefoon op moet doen :P

Anyway on topic:
Let wel even goed op dat de film niet nog op 5.1 sound staat, dan word het laag namelijk naar je sub gestuurd die niet aangesloten is..